فرهنگ ایثار و شهادت برترین اصل  کسب رشد اجتماعی است

خبرگزاری شبستان:مدیر کل شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش گفت: فرهنگ جانفشانی و از خود گذشتگی دانش آموزان در ساختن نهادهای اجتماعی و ساختارهای سیاسی و فرهنگی تاثیر دارد این فرهنگ برترین اصل برای کسب رشد اجتماعی محسوب می شود.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری شبستان، محمد حسین کفراشی، میر کل شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش  در پیش کنگره شهدای دانش آموز بیان کرد: پیش کنگره شهدای دانش آموز در سال جاری با محوریت و مشارکت ۱۲۰ مدرسه که از ۱۰ الی ۲۳۶ شهید را تقدیم کرده اند در سراسر کشور همزمان با هفته گرامیداشت شهدا برگزار می گردد.

 

وی افزود: آنچه باعث بقای اسلام و نظام اسلامی  می شود بزرگداشت فرهنگ ایثار و شهادت است. نظام آموزش و پرورش یکی از اصلی ترین جایگاه های تبلور ایثار و شهادت است و تعمیق معنویت و ترویج روحیه ایثار را می توان در این نظام گسترش داد.

 

وی با بیان اینکه  توجه به فرهنگ ایثار و شهادت بیمه شدن کشور در هجوم بی امان دشمنان است افزود:جامعه امروز نیازمند گسترش این فرهنگ است ، دوران ۸ سال دفاع مقدس مشعلی است همیشه فروزان که  نیازهای فکری و معنوی نسل فعلی و نسل های بعدی را تامین و این وظیفه ما را سنگین تر می کند.

 

میر کل شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه روی آوری به فرهنگ غنی ایثار و شهادت در بستر معنویت تحقق پیدا می کند گفت:  در فرهنگ بدون در نظر گرفتن عنصر ایمان و تقوا، راه به بیراهه خواهد برد.

 

وی بیان کرد: فرهنگ جانفشانی و از خود گذشتگی دانش آموزان  با هویت قدسی خود توانایی سرشاری را در متاثر ساختن نهادهای اجتماعی و ساختارهای سیاسی و فرهنگی تاثیر دارد این فرهنگ برترین اصل برای کسب رشد اجتماعی محسوب می شود و شهادت نتیجه سلامت روان، روحیه شجاعت و انتخابات آگاهانه است و مقاومت و پویایی جامعه را به دنبال دارد.

 

وی تاکید کرد: تعمق، تامل و تدبر در مفهوم ارائه شده از بزرگداشت مقام شهادت، حکایت از آن دارد که به موازات رشد و گسترش این فرهنگ، می توان امیدوار بود که بسیاری از معضلات و نابهنجاری ها در جامعه رو به کاهش خواهد رفت.آنچه در این زمان اهمیت دارد انتقال این ارزش به نسل های آینده است.

 

مدیر کل شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش  با بیان اینکه نقش نهادهای گوناگون اجتماعی از قبیل آموزش و پرورش، خانواده، رسانه ها و غیره در انتقال فرهنگ پایدار و صحیح خصوصاً ایثار و شهادت موثر و پراهمیت است گفت: نقش آموزش و پرورش خطیرتر از همه دستگاه ها و نهادهای دیگر است.

وی زنده نگه داشتن یاد شهدا و ا نتقال جایگاه جوانمردی، تحقق آرمان های حضرت امام (ره)، تبیین و ترویج ارزش های دفاع مقدس و انتقال مدبرانه، فضا سازی فرهنگی در جامعه تعلیم و تربیت، معرفی چهره های  ماندگار شهیدان والا مقام دانش آموزی  و تغییر نگرش فعالیت های آموزشی و پرورشی با محوریت گذشت و فداکاری را از اهداف برگزاری این پیش کنگره برشمرد.

کد خبر 530017

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha