تشکیل کانون های فرهنگی هنری مساجد امر مبارکی است

خبرگزاری شبستان: مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان آذربایجان شرقی اهداف تشکیل کانون های فرهنگی هنری مساجد را امر مبارکی دانست و بر ضرورت تقویت این کانون ها تاکید کرد.

حجت الاسلام علی مصائبی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان آذربایجان شرقی، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، که به مناسبت ۱۸اسفند، سالروز تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد انجام شد، اهداف تشکیل کانون های فرهنگی هنری مساجد را امر مبارکی دانست و ابراز داشت: فعالیت کانون های فرهنگی هنری در مساجد امر مبارکی است، اما آنچه از این کانون ها انتظار می رود با نتیجه مطلوب فاصله دارد که علل آن نیز باید بررسی شود.

 

وی با اشاره به اینکه فرهنگ، متولی متعددی دارد، عنوان کرد: متولی فرهنگ در جامعه ما متعدد است و باید زیرساخت های یک کار فرهنگی قبل از آغاز فراهم شود و زمینه فعالیت کانون های فرهنگی هنری نیز باید در مساجد فراهم شود.

 

حجت الاسلام مصائبی با بیان اینکه کانون های مساجد نیاز به تقویت دارد، تاکید کرد: کانون های فرهنگی هنری مساجد به عنوان مکان های فرهنگی باید بتوانند در جامعه نقش آفرینی کنند، اما آنگونه نیست.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان آذربایجان شرقی ادامه داد: کانون های مساجد نیز مثل پایگاه های بسیج با مشکلات عدیده ای در مساجد مواجه هستند که باید این کانون ها در بحث مکان، جذب و زیرساخت ها و منابع تقویت شوند.

 

وی همچنین بر ضرورت ایجاد وحدت رویه بین نهادهای تاثیرگذار در مساجد تاکید کرد و گفت: برای ایجاد وحدت بین ائمه جماعات، هیات امنا، کانون های فرهنگی هنری و پایگاه های بسیج در مساجد ، زیرساخت های آن تامین و هماهنگی لازم ایجاد و تفاهم نامه ای منعقد شود تا فعالیت های فرهنگی هنری در مسجد به شکل منسجم تری انجام گیرد.

کد خبر 529997

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha