تاسیس کانون های مساجد حرکتی در راستای تربیت و سازندگی افراد است

خبرگزاری شبستان:استاندار مرکزی گفت: فضای مسجد فضایی انسان ساز است و تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد، حرکتی در راستای تربیت و سازندگی افراد است.

محمود زمانی قمی، استاندار مرکزی در خصوص سالروز تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد در گفتگوی اختصاصی به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اراک گفت: پایگاه فرهنگی جهان اسلام از مساجد شکل گرفته و هسته‌ی اولیه فعالیت‌های فرهنگی دین مبین اسلام در مساجد تشکیل شده است.

 

وی افزود: نقش مساجد بر هویت و فرهنگ اسلامی تا بدان‌ جاست که با دور شدن از مساجد، نتیجه‌ای جز تخریب ظاهری و باطنی و همین‌طور سقوط مبانی فرهنگ و از میان رفتن وحدت اسلامی در پی نخواهد داشت.

 

نماینده عالی دولت در استان مرکزی با بیان اینکه مساجد به عنوان کانون‌های ارزشی و فرهنگی دین مبین اسلام نقش تاثیرگذاری در شکل‌گیری روابط اجتماعی مسلمانان داشته‌اند، ادامه داد: متولیان مسجد باید نقش مسجد را در جوامع اسلامی مورد شناسایی قرار دهند زیرا مسجد خانه‌ی خدا و مردم است و مکانی مناسب برای طرح مصالح عمومی مسلمانان است.

 

زمانی قمی در خصوص عوامل جذب جوانان به مسجد  اظهار کرد: یكى از راه‏هاى استحكام پیوند جوانان با مساجد، زیبا ساختن مساجد و كانون‏هاى دینى است مساجد باید آراسته و پیراسته و جوان پسند باشد واز جاذبه ‏هاى هنرى و علمى در پیشانى مسجد استفاده شود زیرا پاكیزگى، طراوت و زیبایى مسجد، در جذب جوانان بسیار مؤثر است.

 

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص همکاری بیش از پیش همه ارکان مسجد افزود: امروز وظیفه متولیان فرهنگی است که به فکر جامعه باشند، کانون های فرهنگی هنری مساجد، با کمک بسیج با محوریت امام جماعت مسجد می توانند نقش مهمی برای احیای کارکردهای اصلی مسجد داشته باشند و در صورت همکاری همه فعالان حوزه مسجد می توان گام های مثمر ثمری در این زمینه برداشت.

 

استاندار مرکزی بیان داشت: کانون های فرهنگی هنری مساجد در راستای ترویج فرهنگ غنی اسلام ناب محمدی(ص) و معارف اهل بیت(علیهم السلام) فعالیت می کنند و جوانانی که در این مراکز پرورش یافته اند توانسته اند با ایجاد رعب و وحشت در دل دشمن، تمامی توطئه ها را خنثی سازند.

 

 

کد خبر 529996

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha