فعالیت کانون های فرهنگی هنری باید در جهت رونق بخشیدن به مساجد باشد

خبرگزاری شبستان: مسئول دبیرخانه کانون های مساجد هرمزگان با بیان اینکه هم اینک بیش از ۹۳۰ کانون در مساجد استان فعال هستند، گفت: همه فعالیت های کانون های فرهنگی هنری باید در جهت عمران معنوی و رونق بخشیدن به مساجد باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندرلنگه، حجت الاسلام احمد پهلوانی در مراسم بزرگداشت سالروز تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد، به مصوبه 302 شورای عالی انقلاب فرهنگی اشاره کرد و افزود: در کنار توسعه کمی، برنامه های کیفی نظیر برنامه های قرآنی از جمله حفظ، ترویج سیره اهل بیت به ویژه امام رضا(ع)، امام سجاد(ع)، حضرت معصومه(س) نیز در دستور کار دبیرخانه کانون های مساجد هرمزگان قرار داشته است.

 

وی، اجرای طرح جامع حفظ و تربیت بیش از 160 حافظ در 9 کانون فرهنگی هنری روستایی شهرستان سیریک، تربیت 120 حافظ در کانون روستای کشپیری میناب، ساماندهی بیش از 100 گروه سرود و تئاتر، اجرای جشنواره های سرود و تئاتر مساجد و ... را از شاخص ترین برنامه های کانون های مساجد استان هرمزگان ذکر کرد.

 

حجت الاسلام پهلوانی قداست مسجد، اعتماد خانواده ها و وجود جوانان مومن، مستعد، پرشور و علاقه مند را از عوامل موفقیت کانون های فرهنگی هنری دانست و عنوان کرد: توجه به کودکان و بانوان از رسالت های مهم کانون ها در سال آینده است.

 

وی در ادامه به سخنان مقام معظم رهبری در دیدار با علمای خراسان شمالی مبنی بر فعال کردن کانون های فرهنگی هنری اشاره کرد و گفت: تاکیدات معظم له، وظیفه همگان به ویژه ائمه جماعات و روحانیون را در این زمینه دو چندان کرده است.

 

این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه وجود امکانات در دستیابی به اهداف می تواند موثر باشد، تصریح کرد: تجهیزات به کار سرعت بیشتری می بخشد اما شرط لازم وجود نیروهای توانمند و پای کار است که کانون ها از این سرمایه عظیم برخوردارند.    

 

گفتنی است؛ در این همایش که با حضور امام جمعه و مدیران ادارات و اعضای کانون های فرهنگی هنری شهرستان های بندرلنگه، پارسیان و بستک در حوزه علمیه آل بیت بندرلنگه برگزار شد، از فعالان فرهنگی مساجد شرق استان تجلیل به عمل آمد.

 

 

کد خبر 529994

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha