۳۵۰ خانه قرآنی در استان کهگیلویه و بویراحمد فعالیت می کنند

خبرگزاری شبستان: مسئول دار القرآن کریم تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد، به برنامه های این اداره اشاره و افزود: ۳۵۰ خانه قرآنی در استان کهگیلویه و بویراحمد فعالیت می کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، حسین علی نسب، مسئول دار القرآن کریم تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد ظهر امروز(18 اسفند) در نشست خبری با اصحاب رسانه این استان در یاسوج، گفت: بیش از 50 مربی قرآن امسال آموزش دیدند.

 

وی با بیان اینکه امسال بیش از پنج هزار کلاس آموزش قرائت و مفاهیم قرآن توسط این اداره برگزار شد، اظهار داشت: با حضور اساتید ملی و بین المللی، 50 قاری آموزش تخصصی قرآن را فرا گرفتند.

 

علی نسب از آموزش ضمن خدمت 250 فرهنگی این استان خبر داد و یادآور شد: 11 موسسه قرآنی فعال نیز در استان فعالیت دارند.

 

مسئول دار القرآن کریم تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه 350 خانه قرآنی در استان فعالیت دارند، خاطرنشان کرد: این اداره برای اجرای برنامه های خود سالانه به 20 میلیارد ریال اعتبار مالی نیاز دارد؛ این در حالی است که اعتبارات استانی ما امسال به یک میلیارد و 500 میلیون ریال هم نرسید.

 

وی تربیت حاظ 10 جزء قرآن در همه شهرستان های استان با همکاری موسسات قرآنی را از برنامه های سال آینده عنوان و افزود: تقویت کمی و کیفی خانه های قرآن نیز یکی از برنامه های سال آینده این اداره است.

 

علی نسب برنامه ریزی تخصصی برای خواهران و بردران، ادغام موسسات قرآنی ارشاد و سازمان تبلیغات اسلامی که دارای یک مدیریت واحد بوده را از برنامه های سال آینده برشمرد.

 

مسئول دار القرآن کریم تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد مهم ترین مشکلات موسسات قرآنی را کمبود مکان برای فعالیت دانست و گفت: چهار موسسه قرآنی به دلیل رهن بالا و عدم پرداخت به طور کامل تعطیل شدند.

 

کد خبر 529980

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha