نوروز نماد اعتدال و آینده نگری ایرانیان است

خبرگزاری شبستان: مشاور رییس جمهوری در حوزه قومیت ها در ایران با بیان اینکه نوروز نماد خردورزی، اعتدال و آینده نگری ایرانیان است، گفت: شادی مردم ایران و سایر افراد منطقه در نوروز برای تجدید حیات آنان است.

به گزارش خبرنگار گردشگری شبستان، مشاور رییس جمهوری در حوزه قومیت ها در ایران، امروز ۱۸ اسفند در همایش آیین ملی نوروز با بیان اینکه نوروز نماد خردورزی، اعتدال و آینده نگری ایرانیان است، گفت: شادی مردم ایران و سایر افراد منطقه در نوروز برای تجدید حیات آنان است.

 حجت الاسلام علی یونسی افزود: نوروز این ظرفیت را دارد که مردم کشورها را به هم پیوند دهد و باید در برابر خشونت، جنگ های قومی و فرقه ای بایستیم.


حجت الاسلام یونسی با بیان اینکه نوروز منحصر به فرد و از تمدن و دانش ایرانیان حکایت می کند، تصریح کرد: این آیین هویت، فرهنگ و تاریخ ما است باید کوشش کنیم هر سال بهتر از سال های گذشته نوروز را پاس داریم.


مشاور رییس جمهوری در حوزه قومیت ها در ایران با بیان اینکه نوروز بزرگ ترین آیین مردمی است که بدون وابستگی به دولت ها و دین ها ماندگاری دارد، خاطرنشان کرد: علی رغم اینکه چندین هزار سال تغییرات بنیادی در جغرافیای ایران رخ داده و گاهی نیز به اشغال بیگانگان درآمده همچنان نوروز برجاست و هیچ آیینی به گرد آن نمی رسد آنقدر ریشه دار است که فرهنگ، ملیت و هویت ما را نگاه داشته است.


 

کد خبر 529978

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha