کودکان گیلانی در سوگ یاس نشستند

خبرگزاری شبستان:همزمان با ایام فاطمیه نشست ادبی آئینی« در سوگ یاس» صبح امروز(۱۸ اسفند) در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شماره سه رشت برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، علی پورحسن، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان امروز(18 اسفند) در همایش« در سوگ یاس» که در مجتمع ابریشم برگزار شد گفت: حضرت زهرا (سلام الله علیها) ام الائمه و بهانه خلقت است و جهان بر مدار حضرت زهرا(سلام الله علیها) می‌چرخد.

 

وی با بیان اینکه حضرت زهرا(سلام الله علیها) بهترین اسوه و الگو برای بشریت به ویژه زنان مسلمان است افزود: حضرت زهرا(سلام الله علیها) مادر، همسر و دختری نمونه بود که باید بانوان ما با تاسی از این الگوی کامل  به رندگی خود ادامه دهند و سیره فاطمی را در زندگیشان نهادینه کنند.

 

پورحسن با تاکید بر ترویج فرهنگ فاطمی درجامعه افزود: مردم به ویژه جوانان و نوجوانان ما باید سبک زندگی فاطمی را الگوی زندگی خود کنند تا به سعادت برسند.

 

وی در ادامه با اشاره به تقارن روز درختگایر با هفته شهدا گفت: شهدا مانند ستارگانی درخشان در آسمان هستند گرچه ما آنچنان که بایسته است آنها را نمی‌بینیم و احساس نمی‌کنیم.

 

پورحسن تاکید کرد: شهدا پیرامون ما هستند و ما را هدایت می‌کنند اما ما آنها را نمی‌بینیم.

 

مدیرکل پروزش فکری کودکان و نوجوانان گیلان با بیان اینکه شهدا ما را تطهیر می‌کنند اذعان کرد: شهدا به مانند درختانی هستند که باعث پاک شدن هوای جامعه می‌شوند و گرامیداشت یاد شهدا و پاسداشت آنها قدردانی از آنهاست که وظیفه همه مردم است.

 

در ادامه معلم زاده، یکی از اساتید پیشکسوت آموزش و پرورش رشت در این مراسم با بیان اینکه  فطرت انسان رسیدن به کمال است اظهار کرد: همه انسان‌ها کمال طلب هستند و دوست دارند بهترین ها را داشته باشند.

 

وی با تاکید بر اینکه رفتار هر انسانی نشان دهنده شخصیت اوست افزود: باید مراقب رفتار و گفتار خود باشیم چرا که هویتمان را آشکار خواهد کرد.

 

معلم زاده با اشاره به اهمیت تعیین الگو برای زندگی تصریح کرد: : باید در تعیین الگو بر همه ابعاد توجه کرده و بر اساس معیارهای قرآنی الگوی خود را انتخاب کنیم.

 

وی ادامه داد: الگو و اسوه ما باید قرآنی باشد تا ما را به سمت کمال هدایت کند.

 

معلم زاده با تاکید بر اینکه الگو پذیری باید از روی تفکر و تعلق باشد اظهار کرد: قرآن ملاک‌های انتخاب الگو را مشخص کرده است.

 

در ادامه این مراسم که با شعرخوانی و مداحی همراه بود، به یاد شهدای مدافع حرم شهر رشت نهالی در کانون پرورش فکری رشت کاشته شد.

 

گفتنی است، این نشست به مناسب فرا رسیدن شهادت حضرت فاطمه(سلام الله علیها) به همت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان و با همکاری دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان برگزار شد.

کد خبر 529974

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha