سینمای ایران به تنهایی آلترناتیو سینمای آمریکا است/ میهمانان خارجی اسکورت ندارند

خبرگزاری شبستان: مدیر کاخ جشنواره جهانی فیلم فجر گفت: فکر می کنم سینمای ایران به تنهایی آلترناتیو سینمای آمریکا است بنابراین باید جشنواره ای داشته باشیم که به عنوان قطب در شرق جهان شناخته شود.

به گزارش خبرنگار سینمایی شبستان، نشست مطبوعاتی سی و چهارمین جشنواره جهانی فیلم فجر با حضور رضا میرکریمی، رضا کیانیان، علیرضا شجاع نوری، اشکان خطیبی، کیوان کسیریان و جمعی از اهالی رسانه در پردیس چهارسو برگزار شد.

 

رضا کیانیان، مدیر کاخ جشنواره جهانی فیلم فجر در ابتدای سخنانش با اشاره به اینکه هیچ وقت کار مدیریتی و اجرایی نکرده و تنها به خاطر ایده های نوی رضا میرکریمی در این جشنواره حضور دارد، گفت: فکر می کنم سینمای ایران به تنهایی آلترناتیو سینمای آمریکا است بنابراین باید جشنواره ای داشته باشیم که به عنوان قطب در شرق جهان شناخته شود.

 

وی خاطرنشان کرد: این جشنواره قبل از هر چیز قرار شد سبز برگزار شود یعنی توجه ویژه ای به محیط زیست در این جشنواره شده است بنابراین به جای چاپ بولتن که کاغذ و پول را هدر می دهد اپلیکیشنی خواهیم داشت که در پردیس چهارسو قابل دسترس است و روی موبایل نصب می شود. کتاب جشنواره در قطعی کوچک و سیاه و سفید چاپ شده که هم کم خرج است و خودمانی و هم سبزتر.

 

کیانیان در ادامه بیان کرد: در جشنواره های قبل جهانی بهترین هتل های تهران برای میهمانان رزرو می شد و به همین دلیل میهمانان در نقاط مختلف تهران متفرق بودند اما در این دوره تمامی میهمانان در هتل فردوسی اقامت خواهند داشت که در قلب تهران قرار دارد و نزدیک به کاخ جشنواره نیز است. همچنین در این مسیر حدود 17 موزه وجود دارد و فرهنگ و معماری قدیم نیز در این مسیر قابل دیدن است.

 

وی افزود: تمام جشنواره در سه طبقه بالای بازار چهارسو برپا می شود و هیچ چیز مخفی وجود ندارد.

 

مدیر کاخ جشنواره در ادامه به گلهای طبیعی ای که برای تزیین در این نشست استفاده شده بود، اشاره کرد و گفت: قرار شده در این جشنواره به جای استفاده از گل طبیعی از گلدان استفاده کنیم بنابراین از همه گل هایی که الان در این نشست هستند، معذرت خواهی می کنم.

 

کیانیان درباره میهمانان خارجی جشنواره نیز خاطرنشان کرد: میهمانان خارجی جشنواره اسکورت ندارند چرا که اگر اسکورت بگذاریم مثل کره شمالی خواهد شد و بنابراین میهمانان آزاد هستند تا هر کجای شهر که می خواهند، بروند.

 

کیانیان در پایان سخنانش در پاسخ به سوال خبرنگاری که درباره ظاهر بازار چهارسو و محیط پیرامونی آن پرسید، گفت: نمی خواهیم همه چیزهای خوب مان را برای میهمانان بگذاریم بنابراین هر کسی باید کار خود را کند و در این ارتباط شهرداری و سازمان های ذیربط باید به شکل و ظاهر شهر رسیدگی کنند.

 

وی در پایان بیان کرد: اگر اشکان خطیبی نبود من این مسئولیت را نمی پذیرفتم چرا که قرار است او همه کارها را انجام دهد و من تنها تابلو باشم.

کد خبر 529967

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha