احیای سنت های قدیمی چهارشنبه پایان سال میزان حوادث را کاهش می دهد

خبرگزاری شبستان: عضو شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه احیای سنت های برگزاری آیین چهارشنبه سوری باعث ایجاد نشاط اجتماعی می شود، گفت: شهرداری باید در بوستان های شهر متولی برگزاری آیین های نوروزی و چهارشنبه سوری شود.

به گزارش خبرنگار اجتماعی شبستان، فاطمه دانشور در دویست و پنجمین جلسه علنی شورای شهر تهران اظهار داشت: حوادث و اتفاقاتی که در آیین چهارشنبه سوری رخ می دهد با اعمال سیاست های اجتماعی رابطه نزدیکی دارد.

 

عضو شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه برگزاری آیین های چهارشنبه سوری و نوروز را محدود کرده ایم، تصریح کرد: این ایجاد محدودیت باعث شده است تا شهروندان به شیوه های دیگری برای برگزاری آیین چهارشنبه سوری روی آورند.

 

دانشور با طرح این پیشنهاد که شهرداری باید آیین های چهارشنبه سوری و نوروزی را برگزار کند، خاطرنشان ساخت: این آیین ها باعث ایجاد نشاط در مردم می شود.

 

عضو شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه زیرساخت های برگزاری آیین های چهارشنبه سوری و نوروز فراهم است، تصریح کرد: با استفاده از ظرفیت های موجود باید برگزاری این جشن ها را مدیریت کنیم و آیین چهارشنبه سوری را آنگونه که واقعیت وجودی آن است، برگزار کنیم.

 

عضو شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه احیای آیین های قدیمی و سنتی نظیر قاشق زنی باعث می شود تا علاوه بر ایجاد نشاط اجتماعی از بروز حوادث خطرناک جلوگیری شود، تصریح کرد: اتفاق غلطی که رخ داده در چهارشنبه سوری ها تدابیر امنیتی به کار می رود در حالی که با این روش به تنهایی نمی توان مانع از بروز حوادث شد و شهروندان همچنان به خرید ترقه اقدام می کنند.

 

کد خبر 529965

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha