تعیین سه روز ملی برای خراسان رضوی نشان از غنای فرهنگی این استان است

خبرگزاری شبستان:معاون سیاسی امنیتی استاندار خراسان رضوی گفت : تعیین سه روز ملی برای خراسان رضوی نشان از غنای فرهنگی این استان است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، محسن صادقی معاون سیاسی امنیتی استاندار خراسان رضوی در جلسه مشترک با انجمن آثار و مفاخر فرهنگی ضمن تشکر از تلاش نهادهای فرهنگی و اجرایی استان گفت: تعیین سه روز ملی با عناوین روز ملی فردوسی ،خیام و عطار برای خراسان رضوی افتخاری بزرگ است که این نشان از غناو پیشینه فرهنگی این استان می باشد .

 

وی ادامه داد : ضروری است در راستای هویت بخشی و آشنایی نسل سوم با مفاخر استان ،جدول مفاخری که توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برای هر شهرستان به طور مجزا طراحی شده است عملیاتی گردد و مفاخر در هرشهرستان معرفی شود .

 

وی با تاکید برآنکه از کارهای کلیشه ای و تکراری در تدوین برنامه های پیش بینی شده بپرهیزید افزود : ضروری است دستگاه ها با ارائه برنامه ی نو وماندگار به معرفی مفاخر استان بپردازند.

 

صادقی با تاکید برآنکه عطار ،فردوسی ،خیام این مفاخر بزرگ استان ملی نیستند بلکه به تمام کشور های فارسی زبان تعلق دارند گفت : ضروری است در بزرگداشت ها و مراسم ها میزبان سفیران این کشورها باشیم تا این مراسم در عرصه بین المللی نیز پیگیری شود.

 

وی بر همکاری دستگاه ها در بزرگداشت این مفاخر تاکید کرد و افزود : انتظار می رود دستگاه های عضو با بهره گیری از ظرفیت ها و اعتبارات ملی خود این مهم را در استان اجرا نمایند .

 

معاون سیاسی امنیتی استاندار خراسان رضوی ادامه داد : با توجه به اینکه امسال بخش ویژه علمی با حضور دو دانشگاه در نیشابور اجرا می شود ضروری است با محوریت دانشگاه فردوسی مشهد هماهنگی های لازم میان تمام دانشگاه های استان صورت گیرد و کاری فاخر و قابل قبول انجام شود .

 

صادقی برگزاری کنگره توس تا نیشابور را فعالیت فاخر در حوزه فرهنگی خواند و افزود :فعالیت های فرهنگی و هنری فاخری توسط دبیرخانه تدوین شده است که انتظار می رود همه دستگاه ها برای باشکوه تر برگزار شدن فعالیت ها همت کنند .

 

وی در ادامه تصریح کرد : نقش رسانه ملی در اطلاع رسانی و اعلام برنامه ها بسیار تاثیرگذار است که ضروری است بیش از گذشته صداوسیمای مرکز خراسان رضوی با بهره گیری از ظرفیت و امکانات استانی و کشوری رسانه ملی در این راستا گام بردارد .

کد خبر 529961

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha