کانون های مساجد مقوله فرزند آوری را تبلیغ کنند

خبرگزاری شبستان: امام جمعه سرپل ذهاب، گفت: حضور و جلب جوانان به کانون های مساجد موجب تقویت روحیه دینی، فرهنگی و اسلامی می شود.

حجت الاسلام مجید صفدری امام جمعه شهرستان سرپل ذهاب به خبرنگار خبرگزاری شبستان گفت: مساجد همواره مرکزی برای ترویج فرهنگ اسلامی و پایگاه مهمی برای تبلیغ دین و حفظ اسلام بوده اند.

 

وی با اشاره به جایگاه بسیار رفیع مسجد، ابراز کرد: باید از تمام ظرفیت ها و ابزاری که می تواند جایگاه مسجد را تقویت کند استفاده کنیم تا اقشار مختلف مردم مسجد را خانه دوم خود بدانند.

 

امام جمعه شهرستان سرپل ذهاب با بیان اینکه این پایگاه مختص به قشر خاصی نیست، اظهار کرد: ارتباط مردم با مسجد باید یک ارتباط صمیمی، تنگاتنگ و موثر باشد.

 

حجت الاسلام صفدری تصریح کرد: کانون های فرهنگی هنری مساجد با اجرای برنامه های جذاب می توانند یک بستر خوبی برای جذب کودکان، نوجوانان و جوانان و ارتباط آنان با مسجد را فراهم کنند.

 

وی بیان کرد: در قشر میانسال یا بزرگسال جاذبه هایی برای ارتباط با مسجد وجود دارد اما نوجوانان و جوانان ما این جاذبه ها را کمتر در مسجد می بینند که امیدواریم کانون ها با برنامه های متنوع بتوانند بستر را برای حضورشان در مساجد ایجاد کنند.

 

به گفته امام جمعه سرپل ذهاب هدف از این حضور و جلب جوانان به مساجد، تقویت روحیه دینی،  فرهنگی، ارزشی و اسلامی است.

 

حجت الاسلام صفدری، تأکید کرد: فعالیت های کانون ها و برنامه های جنبی آنان باید مقدمه ای برای تقویت نماز جماعت در مسجد باشد و تقویت روحیه دینی و احکام اسلام باشد.

 

وی گفت: مسجد جایگاهی دارد که می تواند در تمام امور زندگی یک مسلمان تأثیر گذار بوده و در سبک زندگی اسلامی نقش داشته باشد.

 

امام جمعه سرپل ذهاب، با بیان اینکه مقوله فرزند آوری نیز از مباحث سبک زندگی اسلامی است، ابراز کرد: فرزند آوری و ازدیاد جمعیت از امور دینی ماست که باید در دستور کار قرار گیرد.

 

وی اضافه کرد: حضرت فاطمه زهرا(سلام الله علیها) به عنوان الگوی تمام زنان عالم در دنیا و آخرت؛ در سن 18 سالگی پنج فرزند داشتند این مهم نشان می دهد که باید فرهنگ فرزند آوری را تبلیغ کرده و در میان زنان و مردان جامعه نهادینه کنیم.

 

حجت الاسلام صفدری، اظهار کرد: باید در قالب سبک زندگی اسلامی که تمام معارف اسلامی ما فرزند آوری و ازدیاد جمعیت را تبلیغ می کنند به این امور هم تأکید جدی داشته باشیم.

 

امام جمعه سرپل ذهاب، تصریح کرد: اگر ارتباط مردم با مسجد تقویت شود فرهنگ اسلامی در آن ها رشد پیدا می کند.

 

وی گفت: در مساجدی که کانون فرهنگی هنری فعال است و ارتباط مردم با مسجد برقرار شده این مهم محقق شده است اما در مساجدی که کانون ها جایگاه خود را پیدا نکرده اند باید آن ها را احیا کنیم تا بر فرهنگ اسلامی جامعه مان تأثیرگذار تر باشیم.

 

کد خبر 529950

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha