کنگره یک هزار شهید فرهنگی و دانش آموز گیلان برگزار می‌شود

خبرگزاری شبستان: مدیرکل آموزش و پرورش گیلان اعلام کرد: کنگره ۱۵۶ شهید فرهنگی و ۸۵۰ دانش آموز شهید گیلان ۱۱ اریبهشت سال آینده در رشت برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، مهدی حاجتی، مدیرکل آموزش و پرورش گیلان امروز( ۱۸ اسفند) در یادواره ۵۷شهید دانش آموز هنرستان فنی شهید چمران رشت و پیش کنگره ۳۶هزار دانش آموز شهید  کشور که در هنرستان شهید چمران رشت برگزار شد، با گرامیداشت نام و یاد ۸۵۰شهید دانش آموز و ۱۵۶شهید فرهنگی گیلان، گفت: برگزاری این یادواره‌ها تجدید میثاق با شهداست.

 

وی با اشاره به اینکه بچه‌های انقلاب اسلامی، شاگردان امام خمینی(ره) و پرورش یافته مکتب ایشان از سال ۴۲ بودند که تا سال ۵۷ استمرار پیدا کرد.

 

حاجتی اظهار کرد: همانگونه که حضرت امام فرموده بود«یاران ما در گهواره‌ها هستند» دیدیم که در سال ۵۷چگونه همان فرزندان سال‌های ۴۲به پا خواستند و به میدان آمدند و جوان انقلابی پرورش یافته مکتب امام شدند.

 

وی تصریح کرد: مساجد و مدارس ما مملو از دانش آموزان بود که نشاط  انقلابی، متدین، عاشق ارزش‌های الهی، امام و انقلاب در آنان موج می‌زد.

 

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان در ادامه اذعان کرد: تردید ندارم که ۸۵۰شهید ما کسانی بودند که در روستاها و محله‌های کوچک با سختی‌ها رشد کرده بودند اما به عشق امام و ارزش‌های انقلاب لبیک گفتند و به جوش آمدند.

 

وی با تاکید بر اینکه آن رشادت‌ها امروز جمهوری اسلامی را بیمه کرد، افزود: این یک حیات طیبه است که رسیدن به اوج بندگی را نشان می‌دهد.

 

حاجتی با اشاره به اینکه در زمان جنگ ادوات جنگی ما بسیار کم بود، گفت: عشق امام و تعهد جوانان ما بر تمام ادواتی که تمام دنیا برای مبارزه با انقلاب ما مهیا کرده بود، غلبه کرد.

 

وی در ادامه به ۱۷لغایت ۲۲اسفند، هفته بزرگداشت شهدا اشاره و اظهار کرد: دانش آموزان امروز نشان دادند که به آرمان های امام(ره)، نظام و انقلاب اسلامی وفادار هستند.

 

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان تصریح کرد: دانش آموزان شهید در دفاع از ارزش‌های انقلاب اسلامی و انقلابی معدل خوبی را در کارنامه عملشان ثبت کردند.

 

وی خاطر نشان کرد: آنچه ما مدیران آموزش و پرورش موظف هستیم کشف استعدادها و پرورش انسان‌های شریف است.

 

حاجتی با تاکید بر اینکه نظام جمهوری اسلامی ایران متعلق به شماست، افزود: همین دانش آموزان آن زمانی که کوچکترین خطری این نظام را تهدید کند از ارزش‌های ما دفاع خواهند کرد و ما مفتخریم که دانش آموزان بسیار با نشاط و انقلابی با همه تهدیدهایی که وجود دارد آگاه و تحلیل‌گر هستند و از جمهوری اسلامی ایران صیانت می‌کنند.

 

وی در ادامه با اشاره به برگزاری کنگره بزرگ هشت هزار شهید استان، اظهار کرد: کنگره امسال که در اردیبهشت ماه ۹۵برگزار خواهد شد رویکردش فرهنگی است.

 

حاجتی گفت:کنگره شهدای فرهنگی و دانش آموز گیلان ۱۱اردیبهشت ماه ۹۵برگزار می شود چرا که تجلیل و قدرشناسی از افتخار آفرینانی که نامشان برای همیشه در تاریخ جاودانه است، وظیفه ماست.

 

کد خبر 529940

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha