تحقق برنامه پنجم توسعه در کانون های مساجد بهترین عملکرد ستاد عالی است

خبرگزاری شبستان: مدیر کل امور استان‌های ستاد عالی کانون‌های مساجد کشور گفت: یک چهارم مساجد شهری و روستای کشور تا پایان برنامه پنجم توسعه باید زیر پوشش کانون های مساجد باشد که این امر تا پایان برنامه محقق شده و این بهترین عملکرد ستاد عالی است.

عباسعلی قاضی زاده، مدیر کل امور استان‌های ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اردبیل گفت: احیای نقش واقعی فرهنگی و تبلیغی مساجد و مقابله با تهاجم فرهنگی از مهمترین ماموریت های ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد است.

 

وی با اشاره به اینکه ارتقا کارکرد فرهنگی و هنری مساجد و برقراری عدالت فرهنگی و ترویج فرهنگ اسلامی از مهمترین رسالت ها کانون های مساجد است، تصریح کرد: هم اکنون 21 هزار و 709 باب کانون فرهنگی هنری در سطح کشور فعال است که از این تعداد یک هزار و 613 باب در سال جاری تاسیس شده است.

 

قاضی زاده با بیان این مطلب که حمایت های جدی از 740 کانون تخصصی در بیش از 23 رشته در سطح کشور برای ارتقا توان تخصصی نیروهای مسجدی فعالیت می کند، اظهار داشت: 446 کانون در مصلی ها سراسر کشور و 150 ملتئت در مساجد دانشگاه ها فعالیت دارد.

 

این مقام مسئول با اعلام این مطلب که 198 مرکز فرهنگی دیجیتال در جوار مساجد با هدف تبلیغ اینترنت پاک و آشنا سازی نوجوانان و جوانان با بازی ها کامپیوتری فعالیت می کند، ادامه داد: در برنامه های حمایتی ستاد عالی از کانون های فرهنگی هنری تاکنون در تجهیز کتابخانه همت بسیاری شده است.

 

مدیر کل امور استان‌های ستاد عالی کانون‌های مساجد کشور با اشاره به اینکه در سال جاری بیش از یک هزار کتابخانه در مساجد مجوز رسمی دریافت کرده اند، افزود: اعطای مجوز رسمی با هدف حمایت و پرداخت سرانه و نظم بخشی به برنامه های کتابخانه های مساجد است.

 

وی با بیان این مطلب که کانون های فرهنگی هنری سراسر کشور مشارکت مناسبی در جشنواره روستاهی دوستدار کتاب و مروجان کتابخوانی دارد، خاطر نشان کرد: بانک اطلاعات کتابداران، کتابخانه های مخزن دار و کتابخانه های باز گردآوری شده است.

 

قاضی زاده با یادآوری این مطلب که در حوزه فعالیت های قرآنی مشارکت جدی و همه ساله با شبکه قرآن و معارف سیما در برگزاری طرح قرآنی 1449 و برگزاری 2 هزار کلاس حفظ و مفاهیم سوره مبارکه یاسین از دیگر فعالیت های ستاد عالی است، عنوان کرد: برگزاری نشست های تخصصی با محوریت قرآن کریم، راه اندازی 200 مرکز جدی خانه نور در سال جاری و حمایت از یک هزار و 300 مرکز خانه نور موجود از دیگر فعالیت های قرآنی است.

 

این مقام مسئول با اعلام این مطلب که تشکیل جلسات برنامه ریزی و اتاق فکر در قالب شورای طرح و برنامه، شورای مناطق و کارگوه های تخصصی مشورتی از جمله فعالیت های مشارکتی با دبیرخانه ها و ستاد عالی است، تاکید کرد: تشکیل کارگروه اقتصاد مقاومتی با استفاده از نظریات اساتید حوزه و دانشگاه و اجرای طرح آمایش سرزمینی کانون های فرهنگی هنری مساجد به صورت پایلوت با هدف ارتقا توان کانون ها است.

 

مدیر کل امور استان‌های ستاد عالی کانون‌های مساجد کشور با بیان این مطلب که برنامه های ویژه ای در حوزه کانون های روستایی و عشایری صورت می گیرد، تصریح کرد: تشکیل کارگروه فرهنگ و هنر روستا و عشایر و تدوین پیش نویس طرح ویژه ارائه خدمات فرهنگی مذهبی به جامعه عشایری کشور از برنامه های ستاد عالی کانون های مساجد کشور است.

 

وی با اشاره به اینکه چهارمین کنگره نخبگان روستایی در رشته و موضوعات مختلف در سال جاری برگزار شد، ادامه داد: برگزاری جشنواره ما و روستا و شرکت منتخبین فرهنگ و هنر استان ها در دومین همایش ملی روز روستا با حضور رئیس جمهور از عملکردهای روستا محور ستاد عالی کانون های مساجد کشور است.

 

قاضی زاده با یادآوری این مطلب که ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد از 55 طرح هنری در سراسر کشور حمایت کرده است، یادآور شد: برپایی جشنواره های قرآنی مدهامتان، سرود روستایی، وبلاگ نویسی و نشریات تجربی از دیگر برنامه های اجرایی در سارس کشور توسط دبیرخانه های استانی است.

 

 

کد خبر 529939

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha