اولین کنگره شهدای دانش آموز خراسان جنوبی برگزار شد

خبرگزاری شبستان: اولین کنگره شهدای دانش آموز خراسان جنوبی امروز (۱۸ اسفند) با حضور مسئولان، خانواده معظم شهدا و ۵ مهمان ویژه «شهید گمنام» در بیرجند برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، عباس لامعی مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی در این مراسم گفت: پیش یادواره این مراسم در ایام دهه فجر در دبیرستان‌ها به صورت محفل کوچک تر برگزار شد.

 

به گفته وی، کنگره شهدای دانش آموز خراسان جنوبی برای اولین بار به همت این اداره کل،‌ خانواده مظعم شهدا و دانش آموزان در بیرجند برگزار می شود.

 

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با اشاره به اینکه خانواده معظم شهدا در ایران اسلامی سبب برکت و صمیمیت هستند، گفت: اگر به آمار نگاه کنید بیشترین قشری که در دوران دفاع مقدس به مقابله با دشمن رفتند از آموزش و پرورش بوده اند.

 

لامعی با بیان اینکه شهدای دانش آموز در دوران دفاع مقدس احساس تکلیف کردند، تصریح کرد: این شهدا به ندای امام راحل لبیک گفتند و به جنگ رفتند.

 

وی در ادامه افزود: اگر امروز ایران اسلامی در عرصه‌های بین المللی با اقتدار و با عقلانیت می تواند حرف خود را به کرسی بنشاند مدیون شهدای گرانقدر است.

 

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با اشاره به اینکه شهدا درخت انقلاب اسلامی را بیمه کردند، گفت: اگر شهدای گرانقدر جانفشانی نمی کردند اکنون نامی از انقلاب و مکتب توحیدی نبود.

 

لامعی با بیان اینکه دانش آموزان باید قدر شهدا را بدانند، تصریح کرد: شهدا عظمت و عزت بسیاری به ایران اسلامی داده اند چراکه همه‌ کشورها در دوان دفاع مقدس دست به دست هم داده بودند تا انقلاب اسلامی را نابود کنند اما شهدا اجازه این کار را به آن‌ها ندادند.

 

وی ادامه داد: ملت ایران 8 سال جنگیدند و به امر امام راحل پایداری کردند و پیروز هم شدند پیروزی که حتی یک وجب از خاک ایران کم نشد و یک قطعنامه ننگین بر ایران تحمیل نشد.

 

لامعی با بیان اینکه اکنون جوانان همین غیرت، شهامت و شجاعت شهدا را دارند، تصریح کرد: اگر امروز در امنیت کامل هستیم مدیون شهدای گرانقدر هستیم و شهدا افتخار آفریدند.

کد خبر 529937

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha