سرمایه گذاری ۳۲ میلیارد ریالی بهزیستی ایلام برای بازتوانی مددجویان زیر پوشش

خبرگزاری شبستان: مدیرکل بهزیستی ایلام، گفت: ۳۲ میلیارد ریال طی سال جاری از سوی این نهاد برای بازتوانی جامعه هدف زیر پوشش این نهاد هزینه شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، فرهاد قیصربیگی،  امروز(۱۸ اسفند) در همایش بهبود یافتگان در این اداره کل، اظهار کرد: از این میزان تسهیلات دو میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال با سرانه ۱۰۰ میلیون ریال به ۲۴ نفر از بهبود یافتگان پرداخت شده است.

 

وی، افزود: هدف اصلی این سازمان که تمام ظرفیت و توان خود را به این حوزه معطوف کرده خودکفایی جامعه هدف است و در این زمینه حمایت های مالی و معنوی از مددجویان می شود.

 

مدیرکل بهزیستی ایلام، تعداد مراکز ترک اعتیاد این استان را شامل ۱۳ مرکز خصوصی، یک مرکز درمان سرپایی دولتی و سه مرکز دارو درمانی عنوان کرد و گفت: هزینه ای که این اداره کل برای درمان افراد معتاد می کند در واقع نوعی سرمایه گذاری برای تامین و ارتقا سلامت جامعه و خانواده ها محسوب می شود.

 

به گفته قیصربیگی ۶۰ نفر برای دریافت این تسهیلات به بانک معرفی شده که تاکنون این تعداد موفق به دریافت وام اشتغال شده اند و مابقی نیز در نوبت دریافت وام قرار دارند.

 

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان نیز در این آیین با تقدیر از اراده بهبود یافتگان برای مبارزه با بیماری اعتیاد، گفت: در سیستم های پیشرفته درمان اعتیاد تنها ترک مواد نیست بلکه بازگشت به زندگی دوباره و اجتماع بصورت کامل و تمام است.

 

رضا صادقیان، خاطرنشان کرد: توانمندسازی شغلی رویکرد اصلی این ستاد قرار داشته و این مساله سال آینده بصورت گسترده تر در دستور کار قرار خواهد گرفت.

 

کد خبر 529929

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha