اجرای شدن طرح ((قاضی مدرسه)) در مدارس خراسان رضوی 

خبرگزاری شبستان:رئیس حوزه ریاست و معاون اجتماعی- فرهنگی دادگستری خراسان رضوی از اجرای طرح قاضی مدرسه در بیش از ۳۰۰ مدرسه مشهد خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد،سید امیر مرتضوی رئیس حوزه ریاست دادگستری استان خراسان رضوی که در جلسه شورای مدیران حوزه پیشگیری در مجتمع قضایی ولایت مشهد سخن می گفت با اشاره به سیاستهای اصولی دادگستری استان در زمینه پیشگیری از وقوع جرم افزود: با حمایت های ریاست محترم کل دادگستری استان شاهد کسب موفقیت های خوبی در این زمینه بوده ایم و بحمدالله و با عنایت امام هشتم (ع) استان خراسان رضوی در زمینه پیشگیری از وقوع جرایم در سطح کشور سرآمد و پیشرو است.

 

وی با اشاره به برخی اقدامات این معاونت در سال ۹۴ گفت: یکی از طرح های موفق انجام شده در این سال طرح قاضی مدرسه بود که از سالها پیش و در مشهد مقدس کلید خورد و به دلیل آثار و برکات فراوان آن در دیگر استانهای کشور نیز اجرا شد.

 

وی خاطر نشان کرد: در سال ۹۴ و از ابتدای سال تحصیلی ۹۵-۹۴ و با استفاده از قضات مجرب، قضات باتجربه و بازنشسته، وکلا و مشاوران محترم موفق شدیم با رویکرد آگاهی بخشی و ارتقاء آگاهیهای عمومی و حقوقی در بیش از ۳۰۰ مدرسه جلسات بسیار خوبی برگزار کنیم که مورد استقبال نیز قرار گرفت.

 

مرتضوی تصریح کرد: این اقدامات در سالهای اخیر در راستای اجرای تفاهم نامه فی ما بین آموزش و پرورش و دادگستری استان در حال انجام است و از تعامل مطلوب مدیر کل محترم آموزش و پرورش استان تقدیر می کنیم.

 

وی افزود: اقدامات در حوزه مدارس برای ۴ گروه هدف دانش آموزان، اولیاء، مربیان و مشاورین ساماندهی شده و انشاء الله در سال ۹۵ نیز با قدرت و قوّت ادامه خواهد یافت.

 

معاون اجتماعی فرهنگی دادگستری خراسان رضوی همچنین از برگزاری ۳۲ کارگاه آموزشی، همایش و گردهمایی با رویکرد پیشگیری از وقوع جرم و آسیب های اجتماعی با همراهی آموزش و پرورش استان خبر داد و افزود: این برنامه ها با رویکرد دینی، تربیتی، اخلاقی و اجتماعی برگزار شد.

کد خبر 529921

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha