نسل جوان ما، توانایی مدیریت کارهای بزرگ را دارد/ تداوم راه انقلاب، پیام شهدا به دانش آموزان است

خبرگزاری شبستان: حجت الاسلام بعقوبی با تاکید بر اینکه در طول تاریخ، جوانان زیادی پرچم اسلام را به اهتزاز درآوردند، خاطرنشان کرد: در تاریخ انقلاب اسلامی نیز، نسل جوان ما نشان داده است که توانایی مدیریت کارهای بزرگ را دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بجنورد؛ حجت الاسلام ابوالقاسم یعقوبی، قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی، امروز (18 اسفندماه) در یادواره 417 شهید دانش آموز خراسان شمالی که در محل سالن گلشن مرکز استان برگزار شد، دانش آموزان را ادامه دهندگان راه شهدا معرفی کرد و گفت: باید زمینه های حضور جوانان و نوجوانان را در میدان های تجربه و در کنار پیشکسوتان فراهم کنیم.

 

وی با اشاره به برگزاری باشکوه یادواره شهدای دانش آموز و حضور فعال دانش آموزان، افزود: نسل جوان ما نشان داده است که توانایی مدیریت کارهای بزرگ را دارد و این یادواره نمونه ای از توانایی، عزم و اراده آنهاست.

 

وی تصریح کرد: اگر به جوانان و نوجوانان میدان داده شود، استعدادها بروز پیدا می کند و خلاقیت ها به ثمر خواهد رسید.

 

امام جمعه بجنورد با اشاره به اینکه در طول تاریخ قیام رهبران بزرگ، با حمایت نسل جوان همراه بوده است، اظهارداشت: جوانان و نوجوانان در حلقه اول حمایت از رهبران قرار داشتند و در تاریخ انبیاء، بیشترین طرفداران پیامبران نیز از همین نسل بودند.

 

حجت الاسلام یعقوبی گفت: علی بن ابیطالب علیه السلام به عنوان اولین مسلمان، مرید و حامی پیامبر صلی الله علیه و آله، در تاریخ اسلام گواهی این موضوع است که نوجوانان نیز می توانند نقش های بزرگی ایفا کنند.

 

وی با تاکید بر اینکه در طول تاریخ، جوانان زیادی پرچم اسلام را به اهتزاز درآوردند و برای نسل امروز ما افتخار آفرین شدند، خاطرنشان کرد: در تاریخ ایران اسلامی نیز، این جوانان بودند که انقلاب ما را پیش بردند.

 

رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی با تاکید بر اینکه از نگاه قرآن و تاریخ اسلام، جوانان همواره پیشتاز و نزدیک به محور ولایت و دیانت بودند، اظهارداشت: این حقیقت در انقلاب اسلامی ما به وقوع پیوست.

 

وی از دانش آموزان به عنوان همسنگران شهدا یاد کرد و افزود: انقلاب ما با خون جوانان و نوجوانان این سرزمین عجین شده است، بنابراین امروز هم حضور نوجوانان و جوانان در صحنه های مختلف تعیین کننده و تاثیرگذار است.

 

قائم مقام نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به 417 شهید دانش آموز خراسان شمالی، خاطر نشان کرد: این شهدا سند پرافتخار و درخشان حضور دانش آموزان و نسل نوجوان و جوان در مسائل مهم انقلاب است.

 

حجت الاسلام یعقوبی با اشاره به اینکه دشمن برای نسل جوان ما، حساب ویژه ای باز کرده است، خطاب به دانش آموزان گفت: مواظب باشید در دام حرف های فریبکارانه دشمنان نیفتید، چرا که آنان هر لحظه در حال توطئه چینی و برنامه ریزی هستند تا بتوانند شما را از مسیر انقلاب و زندگی متعالی، گمراه کنند.

 

وی با بیان اینکه پیام شهداء دانش آموز، به نسل جوان این است که ادامه دهنده راه آنان باشند و سهمشان را نسبت به انقلاب بپردازند، تصریح کرد: دانش آموزان امروز در فضای انقلاب و معنویت به دنیا آمده و رشد کرده و بزرگ شده اند، بنابراین باید از این فضا به درستی استفاده کنند.

 

وی افزود: دانش آموزان باید در فضایی که معطر به خون شهداست، به سمت معنویت و اخلاق قدم بردارند و در مسیر ارزش ها و ولایت، در مسئولیت خود به خوبی ایفای وظیفه کنند.

 

امام جمعه بجنورد در پایان خطاب به دانش آموزان شرکت کننده در این یادواره گفت: قدر خود را بدانید و از این امانت انقلاب که با خون شهدا به دست آمده است، به خوبی پاسداری کنید و آن را سالم و به دور از انحراف به نسل های بعدی خود انتقال دهید.

 

بر اساس این گزارش؛ خراسان شمالی، 417 شهید دانش آموز و 68 معلم شهید دارد.

 

کد خبر 529894

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha