استقبال از مساجد در گرو افزایش جذابیت و خلاقیت در برنامه های فرهنگی هنری است

خبرگزاری شبستان: رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان تیران و کرون گفت: استقبال بیشتر جوانان و نوجوانان از مساجد در گروه ایجاد جذابیت و خلاقیت در برنامه های فرهنگی هنری است.

حجت الاسلام صادق صالحی، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان تیران و کرون به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اصفهان گفت: امروزه جذابیت ها و نوآوری زمینه ساز جذب به عرصه های مختلف شده که یکی از دلایل گرایش به شبکه های اجتماعی وجود جذابیت و سرعت در عملکرد است.


وی افزود: دشمن در تهاجم فرهنگی به ایجاد جذابیت در طرح و برنامه های خود توجه داشته که متاسفانه این موضوع در برنامه ریزی های فرهنگی کشور ما کمتر مورد توجه و عنایت مسئولان و فعالان فرهنگی و هنری قرار گرفته است.


حجت الاسلام صالحی با بیان اینکه باید به جذابیت در برنامه های فرهنگی هنری مساجد نیز باید توجه ویژه شود، تصریح کرد: عدم استقبال از کانون های فرهنگی هنری مساجد ثمره بی توجهی متولیان این مراکز به جذابیت برنامه های فرهنگی هنری است.


وی ادامه داد: هرچه به جذابیت و نوآوری در برنامه های بیشتر توجه شود آنگاه جذب به کانون و مسجد نیز بیشتر می شود و گرنه برنامه های بدون نوآوری و جذابیت موجب منفعل شدن این مراکز فرهنگی هنری می شود.


رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان تیران و کرون فعال سازی کانون های مساجد را تنها راهکار مبارزه و پیشگیری از آسیب های اجتماعی دانست و گفت: با جذب جوانان و نوجوانان به کانون های فرهنگی هنری مساجد و فعالیت های فرهنگی مساجد بایستی مانع حضور آنان در فضاهای غیر سالم شد.


وی ادامه داد: کانون های فرهنگی هنری مساجد باید مورد حمایت مسئولان در رده های مختلف قرار گیرند و از فعالیت های متولیان این مراکز تقدیر و برای ادامه فعالیت تشویق شوند.

 

کد خبر 529876

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha