فضای فرهنگی در احداث مساجد پیش بینی شود

خبرگزاری شبستان: مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل بر ضرورت پیش بینی فضای فرهنگی در احداث مساجد تاکید کرد و گفت: باید به کارکرد فرهنگی مساجد توجه ویژه ای صورت بگیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اردبیل، نادر سقاء، مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل امروز (18 اسفند) در نشست مشورتی هیئت نظارت کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل در استانداری اردبیل گفت: مجلس تنها نمازخانه و یا مکان برگزاری مجالس ترحیم نیست و باید در احداث مساجد به کارکردهای فرهنگی آن نیز توجه شود.

 

سقاء، سالروز تشکیل کانون های فرهنگی هنری مساجد را گرامی داشت و افزود: جلسه های هیئت نظارت استان اردبیل در سال جاری در سه نوبت برگزار شده و خروجی و نتیجه های خوبی نیز در راستای تقویت فعالیت های کانون به همراه داشته است.

 

وی با اشاره به انعقاد 53 تفاهم نامه دبیرخانه کانون های مساجد استان با دستگاه های اجرایی و بخش خصوصی در راستای حمایت از فعالیت و اعضای کانون ها، اضافه کرد: اعضای کانون های فرهنگی هنری با حداقل امکانات و بودجه حداکثر برنامه های فرهنگی با کیفیت را برگزار کرده اند.

 

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان، اجرای طرح سطح بندی و آمایش سرزمینی کانون ها را از جمله برنامه های دبیرخانه در سال آینده اعلام کرد و اظهار داشت: استعدادها و نخبه های فرهنگی بسیاری در شهر و روستا داریم که شناخته شده نیستند و با اجرای این طرح زمینه شکوفایی استعداد های آن فراهم می شود.

 

سقاء، در پیشنهادی به متولیان مساجد تشکیل هیات حل اختلاف در مسجد هر محله را ضروری خواند و خاطر نشان کرد: این هیات می تواند متشکل از دستگاه های دخیل در مساجد بوده و در راستای بهبود فعالیت ها و حذف موازی کاری ها برنامه های خوبی تدوین و اجرا کند.

کد خبر 529860

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha