شورای هماهنگی بزرگداشت روز ۱۲ فروردین برگزار شد

خبرگزاری شبستان: شورای هماهنگی مراسمات بزرگداشت روز ۱۲ فروردین ماه سال ۹۵ امروز (۱۸ اسفند) با حضور نمایندگان دستگاه‌های دولتی خراسان جنوبی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، حسین مقدادی معاون سپاه انصارالرضا(علیه السلام) خراسان جنوبی امروز (18 اسفند) در جلسه هماهنگی گرامیداشت 12 فروردین 95، با اشاره به همزمانی ایام ولادت حضرت زهرا(سلام الله علیها) با روز 12 فروردین، اظهار داشت: برگزاری جشن کوثر از مهمترین برنامه‌های امور بانوان سپاه در این روز است.

 

وی افزود: همچنین مراسم گرامیداشتی همزمان با 11 فروردین در آستان مقدس شهدای باقریه بیرجند برگزار می‌شود.

 

معاون فرهنگی اجتماعی سپاه انصارالرضا(علیه السلام) خراسان جنوبی بیان داشت: اعزام سخنران و مداحان ویژه ولادت حضرت زهرا(سلام الله علیها) و برگزاری جشن‌های روز 12 فروردین در تمامی شهرستان‌ها از دیگر برنامه‌های سپاه است.

 

مقدادی اذعان داشت: تقارن دهه فاطمیه با ایام انتخابات خود عاملی برای حضور بیشتر مردم پای صندوق‌های رأی شد بنابراین تقارن میلاد این بانوی بزرگوار با روز 12 فروردین را نیز به فال نیک می گیریم تا مردم ایران بار دیگر حضور خود را به ثبت برسانند.

 

وی ادامه داد: حضور مردم پای صندوق‌های رأی و مراسم 22 بهمن نشان داد که مردم همواره پای کار هستند و این تبلیغات سوء دشمن است که درصدد کمرنگ جلوه‌دادن این حضور است.

 

معاون فرهنگی اجتماعی سپاه انصارالرضا(علیه السلام) خراسان جنوبی گفت: مردم در تمامی صحنه‌های انقلاب پای کار هستند بنابراین مسئولان نیز باید به این باور برسند و نیت الهی داشته باشند.

 

مقدادی اظهار داشت: امیدواریم با تدابیر و هماهنگی مسئولان مربوطه، برنامه‌های مدون و در خور شأن ایام برگزار شود.

 

نماینده سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی نیز با بیان اینکه پرسنل این سازمان فعالیت نوروزی خود را از 27 اسفندماه آغاز می‌کنند، گفت: برگزاری یک برنامه داخلی همزمان با 12 فروردین ویژه بسیج هنرمندان و تجلیل از بانوان سازمان پیش‌بینی شده است.

 

علی علیزاده بیرجندی بیان داشت: سازمان میراث فرهنگی تاکنون سه مرتبه اقدام به اهتزاز پرچم جمهوری اسلامی ایران در پارک شهدای گمنام بیرجند کرده و در این رابطه مبلغ 6 میلیون تومان بابت هر پرچم هزینه شده است.

 

وی ادامه داد: این پرچم به طول 50 متر است و از پارچه‌هایی با الیاف مخصوص دوخته می‌شود.

 

علیزاده خاطرنشان کرد: با توجه به نارضایتی اهالی محل در رابطه با ایجاد آلودگی صوتی و غیر استفاده شدن این پرچم پس از گذشت یک ماه، این اقدام مقرون به صرفه نیست و جنبه تبلیغی نیز ندارد.

 

در این رابطه پیشنهاد شد که پرچم جمهوری اسلامی ایران در ابعاد کوچکتری دوخته شود و در ایام مخصوص سال به مدت محدود به اهتزار دربیاید.

 

 

 

کد خبر 529852

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha