ادامه حفاری های رژیم صهیونیستی زیر مسجد«ابراهیمی» در الخلیل

خبرگزاری شبستان: رژیم صهیونیستی در ادامه جنایت های خود، در حال حفاری زیر مسجد ابراهیمی در الخلیل است تا شاید نشانی از تاریخ دروغین خود پیدا کنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از شبکه خبری «الغد»، مقامات رژیم صهیونیستی در حال حفاری زیر مسجد ابراهیمی در شهر الخلیل واقع در جنوب کرانه باختری هستند.

 

در همین راستا، وزارت اوقاف و امور دینی فلسطین از فلسطینی ها خواست تا برای حمایت از این مکان مقدس به مسجد ابراهیمی بروند.

محمد حسین، مفتی کل قدس و فلسطین و خطیب مسجدالاقصی ادامه حفاری شهرک نشینان زیر مسجد ابراهیمی را در الخلیل محکوم کرد.

وی در بیانیه ای اعلام کرد: شهرک نشینان برای سرپوش گذاشتن بر اقدامات نژاد پرستانه، می خواهند مقدسات اسلامی را به غارت ببرند که این کار آن ها رنگ و بوی اعتقادات صهیونیستی بربریتی دارد و تلاش دارند تاریخ پوشالی خود را از زیر مسجد ابراهیمی بیرون بکشند، همچنان که زیر دیوارهای مسجدالاقصی نیز دست به تخریب و حفاری زدند.

در ادامه بیانیه آمده است: مقاماتی که دست به قتل عام علیه نمازگزاران در سال 1994 میلادی در مسجد ابراهیمی زده اند و بر آن سیطره یافتند، هم اکنون در تلاش هستند تا قانونی تصویب کنند و  استفاده از بلندگوها در مساجد را ممنوع کنند که این یک اقدام نژادپرستانه دیگر آن ها محسوب می شود.

همچنین در این بیانیه تاکید شده است: ادامه جنایت های رژیم صهیونیستی پرده از اقدامات آن ها بر می دارد و چهره شوم آن ها را که بر پایه ظلم و ستم است، آشکار می کند.

مفتی هیئت ها و موسسات محلی و بین المللی از مقامات صهیونیستی خواست تا جلوی دشمنی علیه مقدسات اسلامی را بگیرد، زیرا این اقدامات با شرایع آسمانی و عرف بین المللی منافات دارد.

شیخ یوسف ادعیس، وزیر اوقاف وامور دینی فلسطین نیز گفت: در سایه تجاوزات رژیم صهیونیستی و شهرک نشینان اماکن عبادی امن نیستند و این اقدام آن ها نشان می دهد که صهیونیست ها به دنبال اجرای افکار شوم خود هستند تا بر اماکن مقدس سیطره کامل پیدا کنند.

وی از فلسطینی ها خواست تا در حمایت از مسجد ابراهیمی و ثبت پایداری خود، از این مکان مقدس حمایت کنند و به آن جا بروند.

کد خبر 529837

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha