بیش از سه هزار نفر از فرزندان شهدای همدان متقاضی شغل هستند

خبرگزاری شبستان: مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان همدان گفت: بیش از سه هزار نفر از فرزندان شهدای همدان منقاضی شغل هستند که امسال۱۲۹ نفر را در دستگاه های اجرایی معرفی شدند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از همدان، ناصر عارف، مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان همدان در جمع خبرنگاران گفت: در کل کشور ۲۲۳ هزار و ۵۵۸ شهید وجود دارد که  در استان همدان هشت هزار شهید، ۱۷ هزار و ۱۸۵ نفر جانباز و یک هزار و ۳۹ نفر آزاده وجود دارد.

 

وی با بیان اینکه بیش از سه هزار نفر از فرزندان شهدا منقاضی شغل هستند، افزود: بنیادشهید و امور ایثارگران امسال 129 نفر را در دستگاه های اجرایی مشغول و معرفی به کار کرده است.

 

وی تصریح کرد: بنیاد شهید و امور ایثارگران دو رکن اصلی از جمله رسیدگی به امور معیشتی خانواده شهدا و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را در دستور کار دارد.

 

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان همدان اظهار داشت:  ۲۵ درصد از استخدامی های دستگاه ها مربوط به فرزندان شهید و جانبازان است و این در حالیست که امسال تعداد اندکی به دستگاه های اجرایی معرفی شدند.

 

عارف در خصوص وام مسکن به خانواده های شهدا و جانباران، بیان داشت: همچنین وام مسکن به والدین شهدا، همسران، فرزندان شهدا و جانبازان بالای 25 درصد در حال پرداخت است.

 

وی گفت: مبلغ ۴۰ میلیون تومان وام برای مسکن روستائی، متقاضی در مرکز شهر مبلغ ۶۰ میلیون تومان وام، متقاضی در مرکز استان ۷۰ میلیون تومان وام،   متقاضی در شهرهای بالای یک میلیون نفر ۸۳ میلیون تومان وام به وی اعطا می شود.

 

وی،  کاشت درخت به نام شهدا، برگزاری مسابقات ورزشی مانند فوتسال و مسابقه طناب کشی، برپایی همایش اداری، برگزاری یادواره شهدا، غبار روبی گلزار شهدا، برگزاری مراسم روز شهید از جمله این برنامه های بنیاد شهید برشمرد.

 

وی افزود: برنامه های مختلفی در ایام  22 اسفندماه در راستای آشنایی اقشار مختلف مردم با فرهنگ ایثار و شهادت و با همکاری و همیاری سایر نهادها برگزار می شود.

 

 

کد خبر 529749

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha