مسجدی در جنوب نوار غزه افتتاح شد

خبرگزاری شبستان: کمیته عمومی وابسته به حرکت جهاد اسلامی مسجدی را در جنوب نوار غزه افتتاح کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از شبکه خبری «دنیا الوطن»، کمیته بازسازی عمومی وابسته به حرکت جهاد اسلامی در فلسطین مسجد «زبیر بن العوام» را در محله «الجنینه» در شهر رفح جنوب نوار غزه افتتاح کرد.

 

مراسم افتتاحیه مسجد با تلاوت آیاتی از قرآن کریم و مدح پیامبر اکرم (صل الله و علیه و آله و سلم) آغاز شد.

در مراسم افتتاحیه مسجد، «ابواسامه» و مسئول کمیته بازسازی و جمعی از کادر کمیته بازسازی و جمعی از اهالی منطقه حضور داشتند.

ابواسامه طی سخنانی تاکید کرد: مساجد نقش اساسی در ساخت کشور اسلامی دارند و مسجد اهمیت بسیاری در میان مسلمانان دارد.

وی از تمام کسانی که آن ها را در ساخت مسجد یاری کردند، تشکر و قدردانی کرد.

یکی دیگر از افرادی که در کمیته بازسازی مسجد مشارکت دارد، در سخنانی بر نقش مسجد در تربیت امت اسلامی تاکید کرد و گفت: مقاومت در برابر دشمن ثابت قدم خواهد ماند و مساجد تربیت کننده قهرمانان گردان «سرایا القدس» و گردان «الاقصی» هستند. وی افزود: هر کسی در مساجد تربیت شود، ذره ای از خاک فلسطین را هدر نخواهد داد. زمین فلسطین وقف الهی است و خرید و فروش آن جایز نیست. فرزندان مسجدی از فلسطین حمایت می کنند و ذره ای از خاک وطن را به کسی نمی دهد؛ زیرا هر کسی که راه را شناخته است، در یک دستش قرآن و در دست دیگرش تفنگ است.

ابو وسیم الودایه، یکی دیگر از کسانی که در کمیته بازسازی است، تاکید کرد که ساخت چند مسجد دیگر را در دست دارد و برخی از آن ها در مراحل پیشرفته قرار دارند.

وی از کسانی که در ساخت مسجد یاری می کنند، تشکر و تاکید کرد: منطقه نیازمند مسجد است، زیرا مساجد از هم دور است و با ساخت مساجد مردم و اهالی منطقه نماز خود را به وقتش در مسجد می خوانند.

کد خبر 527114

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha