تعداد ۱۴۲  آثار و نشریه دانشجویی یازدهم اسفندماه تقدیر می شوند

خبرگزاری شبستان:معاون فرهنگی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: اختتامیه جشنواره دانشجویی یازدهم اسفندماه برگزار می شود و از تعداد ۱۴۲ اثر برگزیده تقدیر خواهد شد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری شبستان، سیدضیا هاشمی، معاون فرهنگی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در نشست خبری ظهر امروز گفت: روند رشد مطبوعات دانشجویی مطبوع و بی سابقه بوده است.

 

وی افزود: از روز آغاز کار دولت تدبیر و امید رشد نشریات دانشجویی بیش از یک و نیم برابر شده است و دانشجویان اعتماد کرده اند تا از این بستر استفاده کنند.

 

معاون فرهنگی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: هنگامی که فراخوان جشنواره نشریات اعلام شد شاهد استقبال بی شماری از سوی دانشجویان بودیم و بیش از 14 هزار و 600 اثر به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد که شامل 2300 نشریه دانشجویی و 11 هزار و 700 آثار از جمله مقالات، گزارش، طنز، دینی و قرآنیt پزشکی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی بوده است.

 

وی ادامه داد: بیشترین نشریه ارسال شده با تعداد 517 مربوط به حوزه فرهنگی بوده است و پس از آن حوزه سیاسی با تعداد 278 و  حوزه علوم انسانی 276 آثار بوده است.

 

به گفته هاشمی، بیشترین آثار با تعداد 395 مربوط به استان تهران، فارس 350 آثار و پس از آن اصفهان با تعداد 257 رکورددار ارسال آثار بوده اند.

 

وی با بیان اینکه 75 درصد نشریات برای دانشجویان دوره کارشناسی بوده است، گفت: دانشجویان کارشناسی ارشد 10 درصد و دانشجویان دوره دکتری 9 درصد مشارکت داشته اند.

 

وی با اشاره به اختتامیه نشریات دانشجویی گفت: روز سه شنبه یازدهم اسفندماه ساعت 2 بعدازظهر اختتامیه در دانشگاه تهران برگزار می شود.

 

وی تصریح کرد: تعداد 260 عنوان نشریه، 540 اثر و  92 اثر در بخش ویژه توسط داوران برای بخش نهایی بررسی شدند. در نهایت تعداد 142 اثر برگزیده شدند.

 

معاون فرهنگی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری خاطر نشان کرد: جشنواره نشریات دانشجویی از یازدهم اسفندماه آغاز می شود و تا سیزدهم اسفند ادامه دارد.

 

 

کد خبر 527077

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha