ویترین ملی معرفی ۲۰ برند مطرح ایرانی راه اندازی می شود

خبرگزاری شبستان: رئیس کارگروه ساماندهی مد و لباس از راه اندازی ویترین ملی معرفی ۲۰ برند مطرح ایرانی در جشنواره مد و لباس فجر خبرداد و گفت: در این طرح می خواهیم صنعتگران ایرانی را به جامعه معرفی کنیم.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، نشست پنجمین جشنواره بین المللی مد و لباس فجر امروز شنبه 8 اسفند با حضور حمید قبادی، مدیر کارگروه ساماندهی مد و لباس، گلناز نصراللهی، مدیر کل دفتر صنایع نساجی وزارت صنعت، معدن و تجارت در تالار وحدت برگزار می شود.

 

حمید قبادی، مدیر کارگروه ساماندهی مد و لباس در این نشست گفت: پنجمین جشنواره مد و لباس فجر از 10 اسفند در تالار وحدت آغاز بکار می کند. در این دوره از جشنواره 10 نهاد با کارگروه ساماندهی مد و لباس همکاری کردند،  جا دارد از همراهی وزارت صنعت، معدن و تجارت تقدیر کرد؛ اتاق اصناف ایران، اتحادیه پوشاک کشور و 5 انجمن پوشاک استانی، مجموعه نیروی انتظامی، انجمن صنایع پوشاک  از جمله مشارکت کنندگان  در این دوره از جشنواره هستند.

 

وی افزود: گرایش و تبلیغ جایگاه هویتی مد و لباس با بکارگیری روش ها و تکنیک های خاص در این دوره مورد توجه قرار گرفته است و این راهبرد به عنوان یک سیاست کلی عملیاتی شد.

 

قبادی اظهار داشت: چیدمان هنری و مفهومی پنجمین جشنواره مد و لباس فجر را سیامک احصایی ، هنرمند و طراح صحنه بر عهده دارند.

 

رییس پنجمین جشنواره مد و لباس فجر ایجاد تعامل با افراد تاثیرگذار سینمایی و تلویزیونی و استفاده از ابزارهای تبلیغاتی و شبکه های اجتماعی و اجرای کیفی را از ویژگی های برتر این دوره جشنواره برشمرد و گفت: تلاش برای جریان سازی جشنواره از جمله نکات مهمی است که در این دوره به آن توجه شده است.

 

وی خاطر نشان کرد: در این دوره داوری ها کاملا سخت گیرانه بوده است، افزایش سطح کیفی آثار را در این دوره  شاهد بودیم، همچنین در این دوره  ارتباط بیشتر تولیدکنندگان و طراحان زمینه تولید انبوه پوشاک را به همراه داشت. پیش از 70 درصد دعوت شدگان این دوره طراحان حرفه ای بودند که درخواست ما را پذیرفتند.

 

رییس کارگروه ساماندهی مد و لباس از راه اندازی ویترین ملی معرفی 20 برند مطرح ایرانی در جشنواره مد و لباس فجر خبرداد و گفت: در این طرح می خواهیم صنعتگران ایرانی را به جامعه معرفی کنیم.

قبادی اظهار داشت: هدف ما جلب مشارکت بیش از 1500 مرکز تولید ایرانی اسلامی است، در این دوره بخش فروش به صورت متمرکز در جشنواره نداریم. بخشی از این مراکز توسط کارگروه شناسایی شده اند استان های آذربایجان شرقی، اصفهان، خراسان رضوی و البرز در جشنواره مشارکت داشته اند. اتفاقات خوبی در استان ها صورت گرفته است.

 

رییس کارگروه ساماندهی مد و لباس از راه اندازی نمایشگاه های استانی به مناسبت ایام پیروزی انقلاب اسلامی در  12 استان از بهمن ماه تا اسفندماه  خبر داد و گفت: این نمایشگاه ها در استان های آذربایجان شرقی، غربی، بوشهر، فارس، سیستان و بلوچستان، گیلان، خوزستان، خراسان جنوبی، سمنان، البرز و کرمانشاه برگزار می شود.

 

قبادی از برگزاری سمینار سراسری کارشناسان مد و لباس کشور در اردیبهشت ماه سال  95 در تهران  خبر داد و گفت: در بخش مسابقه پنجمین جشنواره مد و لباس فجر 10 طراح استانی حضور دارند.

 

رییس کارگروه ساماندهی مد و لباس از برگزاری همایش بین المللی آموزشی و کاربردی با دانشگاه ایتالیا  در هتل همای تهران خبر داد و گفت:  این همایش از 12 تا 14 اسفند با حضور 150 طراح و 3 استاد ایتالیایی برگزار می شود.

 

وی همچنین گفت:  مسابقه طراحی زنده مد و لباس در پنجمین جشنواره مد و لباس فجر برگزار می شود؛ برخی از طراحان ما در برخی از حوزه ها توانمند هستند یکی از دلایلی که نتوانستند با جامعه تولید ارتباط برقرار کنند، محرومیت از برخی  امکانات بود. امیدوارم از دل این مسابقه جهت رنگ سال آینده را برداشت کنیم.

 

قبادی افزود: افتتاحیه پنجمین جشنواره مد و لباس فجر با حضور هنرمندان و بازیگران روز دوشنبه 10 اسفند در تالار رودکی برگزار می شود.

 

رییس کارگروه ساماندهی مد و لباس از برگزاری مسابقه طراحی چادر در روز 15 اسفند خب داد و گفت:در بخش مسابقه عمومی نیز بر اساس اعلام فراخوان لباس اجتماع بانوان، لباس محلی بانوان، لباس آقایان و  زیورآلات بیش از 1600 اثر به جشنواره رسیده است؛ آثار، آثار باکیفیتی است که کار را برای داوران سخت کرده است.

 

قبادی افزود:  امسال در گام اول هیئت انتخاب مشخص شد که  وظیفه رد و قبولی آثار را مشخص می کرد و امتیازی نبود.در مرحله دوم هر اثر به امتیاز اعطا می شود، آثاری که بیشترین امتیاز را کسب کردند و امکان نمایش دارند به نمایشگاه می روند.برگزیدگان در صحن سالن نمایش مشخص می شوند و در روز اختتامیه 20 اسفند معرفی می شوند.

 

حمید قبادی همچنین اظهار داشت: جشنواره مد و لباس فجر به عنوان اینکه یک مجموعه نمایشی شکل بگیرد نیست، جشنواره شروع یک سری فعالیت هاست که در طول سال در جامعه باید شاهد تاثیر آن باشیم و به نوعی محل کارکرد اهالی آن حوزه در طول سال است.در جشنواره فیلم فجر یک پیوند جدی بین طراحی لباس و استفاده آن توسط بازیگران برقرار کردیم، هنرمندان ما استحقاق بهترین های مد و لباس را دارند. طراحان در خدمت آنها قرار گرفتند. بسیاری از هنرمندان از لباس های طراحان استفاده کنند.

 

وی خاطر نشان کرد: یکی از موسسات زیرمجموعه ما موفق شد مسابقه اینترنتی بهترین طراحی لباس هنرمندان را برگزار کرد.  در همین راستا نخستین مسابقه اینترنتی بهترین طراحی لباس  از روز دوم جشنواره برگزار می شود.

 

قبادی خاطر نشان کرد: بخش صنعت در این دوره با روش هنری پارچه هایی طراحی شده ایرانی را به نمایش می گذارد، پیش بینی می کنیم، 250 مدل پارچه را با مواد مختلف به نمایش می گذاریم این 250 مدل پارچه توسط 30 شرکت ایرانی  تولید شده است.

 

رییس کارگروه ساماندهی مد و لباس فجر اظهار داشت: نمایش هنر پارچه سازی و تبدیل پارچه های موجود و معمولی برای اولین بار در کشور در این جشنواره به نمایش در می آید، در این روش پارچه های موجود در کشور را در فرایندی با طراحی تبدیل به یک مدل می کنند.

 

قبادی از راه اندازی تور آموزشی و تعاملی بین طراحان و اساتید و بخش صنعت  خبر داد و گفت:  همزمان با برگزاری پنجمین جشنواره مد و لباس فجر نشست های تخصصی با موضوع ایام فاطمیه(ص) برگزار می شود.

 

گفتنی است در پایان این نشست از پوستر پنجمین جشنواره مد و لباس فجر رونمایی شد.

کد خبر 527060

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha