حزب‌الله: عربستان از لبنان عذرخواهی کند

خبرگزاری شبستان: معاون دبیر کل حزب الله لبنان اعلام کرد : لبنان کشور آزادی ها است و همینگونه باقی خواهد ماند و وابسته به هیچ کشوری در جهان نخواهد بود.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از دیلی استار،شیخ نعیم قاسم،معاون دبیر کل حزب الله در اظهارات جدیدش بار دیگر سیاست های عربستان سعودی در منطقه و لبنان را به چالش کشید.

وی با متهم کردن ریاض به آتش افروزی در اختلافات فرقه ای لبنان،ضربه دیگری به آل سعود وارد کرد.

شیخ نعیم قاسم در این باره گفت:عربستان سعودی با اعمال فشار بر روی فرقه ها و گروه های مختلف در لبنان تلاش می کند اختلافات فرقه ای را در این کشور افزایش دهد.

معاون دبیر کل حزب الله لبنان افزود:آنچه هفته گذشته رخ داد،عربستان را ملزم به عذرخواهی از لبنان می کند زیرا آنها به لبنانی ها،به کسانی که برای آزادسازی خاک کشورشان و دست یابی به استقلال مدت های طولانی تلاش کرده اند، توهین کرده است.عربستان با  لبنان با زبان خودبزرگ بینی رفتار می کند ولی حزب الله خلاف عقل و منطق رفتار نمی کند و تاکنون فقط به توصیف آنچه عربستان در یمن ، عراق و سوریه مرتکب می شود ، پرداخته و بیان کرده است.

وی که در یک مراسم مذهبی در بیروت سخنرانی می کرد خاطرنشان کرد که لبنان امارت سعودی ها و هیچ کس دیگری نخواهد بود.

نعیم قاسم تصریح کرد که لبنان کشوری مستقل و آزاد است و زیر یوغ هیچ کشور دیگری در جهان زندگی نخواهد کرد.

آل سعود پیش از این از لبنانی ها خواسته بود ایران را به خاطر حمله به سفارت عربستان پس از اعدام شیخ نمر،روحانی برجسته شیعیان در عربستان محکوم کنند.

معاون دبیر کل حزب الله تاکید کرد که لبنان کشور آزاد است و باقی خواهد ماند.

شیخ نعیم قاسم با درخواست از عربستان برای بازنگری در سیاست های خود گفت : عربستان و دار و دسته اش در داخل لبنان باید در سیاست ها و رفتارهایشان بازنگری کنند و حزب الله آماده همکاری با کسانی است که می خواهند در سیاست ها و رفتارهای خود بازنگری کنند و به جبهۀ مقابل اسرائیل و تکفیری ها ملحق شوند و برای دفع توطئه هائی که برای لبنان آماده و اجرا می شود ، تلاش کنند.

کد خبر 526895

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha