اردیبهشت ۹۵؛ برگزاری هشتمین جشنواره جوان سرباز/ واکنش سرلشکر فیروزآبادی به دخالت انگلیس در انتخابات

خبرگزاری شبستان:واکنش سرلشکر فیروزآبادی به دخالت انگلیس در انتخابات ایران، برگزاری دوره آموزشي مدیران روابط عمومی سپاه و بسیج، اردیبهشت ۹۵؛ برگزاری هشتمین جشنواره جوان سرباز از سرتیترهای مهم برخی از اخبار حوزه دفاعی در هفته گذشته بود.

به گزارش خبرنگار سیاسی دفاعی خبرگزاری شبستان، واکنش سرلشکر فیروزآبادی به دخالت انگلیس در انتخابات ایران، برگزاری دوره آموزشي مدیران روابط عمومی سپاه و بسیج، اردیبهشت 95؛ برگزاری هشتمین جشنواره جوان سرباز از سرتیترهای مهم برخی از اخبار حوزه دفاعی در هفته گذشته بود. ادامه اخبار و رویدادهای این حوزه را درگزارش زیر بخوانید:

برگزاری دوره آموزشي مدیران روابط عمومی سپاه و بسیج

هادی کهن دل، مدیر اطلاع رسانی معاونت روابط عمومی بسیج- گفت: دوره‌ي آموزشي مديران اطلاع رساني معاونت روابط عمومي سپاه هاي 32 گانه استاني و مديران روابط عمومي اقشار و معاونت هاي تخصصي به مدت 3 روز در مشهد مقدس برگزار می شود.

وی ادامه داد: این معاونت برگزاري دوره هاي آموزشي را طيّ 3 سال گذشته در زمره‌ي اولويت هاي اساسي و جدّي خود قرار داده و همواره تلاش دارد دست اندركاران و مديران روابط عمومي بسيج و سپاه در سراسر كشور، افرادي متخصص باشد تا بتوانند رشحه ای از زحمات بسیجیانی را که بدون هیچ چشم داشتی در عرصه های مختلف مشغول به خدمت رسانی هستند، منعکس نمایند.

مدیر اطلاع رسانی بسیج هدف از برگزاری این دوره را ارتقاء دانش و افزايش تخصصی حوزه روابط عمومی دانسته و افزود: در این دوره آموزشی مباحثی همچون تکنیک های روابط عمومی، فرآیند اطلاع رسانی، تشریفات مهارت های ارتباط و اجتماعی تدریس خواهد شد تا مدیران بسیج با توان بیشتری به مقابله و مبارزه‌ي عملي با دشمنان قسم خورده‌ي نظام در حوزه رسانه و افكار عمومي بپردازند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: در سال های اخیر تحول بزرگی در عرصه اطلاع رسانی فعالیت های بسیجیان در عرصه های مختلف تخصصی رخ داده است که انتظار می رود با تقویت دوره های آموزشی شاهد توسعه بیش از پیش این اقدامات باشیم.

گفتنی است این دوره از روز 3 شنبه 4 اسفند آغاز و 5 شنبه 6 اسفند پایان می پذیرد.

نفوذ در انقلاب اسلامی هدف دنیای استکبار است

حجت الاسلام و المسلمین عبدالله حاج‌صادقی جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه در همایش بصیرتی ویژه ائمه جمعه، اساتید، نخبگان، طلاب و روحانیون گیلان، با تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س)، اظهار داشت: حضرت فاطمه زهرا(س) آخرین الگو و اسوه حجت خدا بر روی زمین است و خط و مسیر شهادت را به جهان اسلام آموخت.

وی با اشاره به اینکه فلسفه وجودی روحانیت بر سه امر استوار است و این فلسفه از انبیا و ائمه به ارث گذاشته شد، افزود: نقش تبلیغ دین و سخنگوی دین بودن، دفاع و حفاظت از دین در برابر هر آسیب و راهبری مردم، سه فلسفه وجودی روحانیت است.

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اسلام را دارای زبان ناطق و سخنگو دانست و خاطرنشان کرد: سخنگویی دین از زمان ظهور دین اسلام به پیامبر و بعد به ائمه اطهار و در زمان غیبت به روحانیت واگذار شده است تا زبان ناطق و سخنگوی مبین دین باشند.

حجت الاسلام والمسلمین حاج‌صادقی، تصریح کرد: حضرت فاطمه زهرا(س) این درس را به ما آموخت که اگر دین خدا در خطر باشد جان، مال، خانه و فرزند در شکم معنا ندارد و این الگو در تمام فرزندان معصوم این بانو رعایت شد.

وی مسئولیت روحانیون را در زمانی که حکومت دینی در جامعه حکم‌فرماست بیشتر دانست و خاطرنشان کرد: نقش و مسئولیت روحانیون در زمان ولایت فقیه بسیار گسترده و در هدایت جامعه نقش مستقیمی دارد.

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران با اشاره به اینکه حوزه‌ها جایگاه دین شناسی است، تصریح کرد: حوزه‌های علمیه جایگاهی است که در آن طلبه‌ها دین خدا را در تمام ابعاد بشناسند تا به‌درستی مبیّن آن در جامعه باشند.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی تولد دوباره اسلام است، اضافه کرد: امروز در مدیریت جامعه اسلامی قرآن همه ابعاد را در بر می‌گیرد و با تکیه بر قرآن اهمیت و شناسایی و درک واقعیت‌ها از اتفاقات زمان و مکان، راه حل درستی را مدیریت جامعه اسلامی در اختیار ما قرار می‌دهد.

حجت الاسلام والمسلمین حاج‌صادقی با بیان "در دوره دهه چهارم انقلاب هستیم و امروز واقعیات نسبت به دین خدا باید بیشتر مد نظر قرار گیرد" افزود: در نگه‌داری از دین مبین اسلام و انقلاب اسلامی ایران باید آرمان‌گرا، واقع‌بین و یک هدف واحد داشته باشیم.

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران با اشاره به اینکه باید از هر واقعه‌ای سکویی برای رسیدن به آرمان‌های واحد انقلاب اسلامی ساخت، خاطرنشان کرد: با بصیرت واقعیت‌سازی‌ها را از واقعیات تشخیص دهیم تا به انقلاب آسیبی وارد نشود.

وی با ابراز اینکه هرچه از زمان می‌گذرد درگیری دو جبهه انقلاب و استکبار شفاف‌تر می‌شود، تصریح کرد: با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری دشمن جبهه‌ای وسیع، عظیم و نامتجانس را برای مقابله با جهان اسلام تدارک دید.

حجت الاسلام والمسلمین حاج‌صادقی گفت: برای دنیای استکبار اثبات شده است که انقلاب اسلامی مرگ تدریجی دنیای استکبار را رقم زده است و با گذشت 4 دهه از پیروزی انقلاب اسلامی با گذشت هرروز انقلاب به اهداف خود نزدیک‌تر می‌شود.

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران با اعلام اینکه امروز دنیای استکبار در مقابل دنیای اسلام و انقلاب اسلامی ایران به یک جمع‌بندی خطرناک رسید، خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی جای تمام ابرقدرت‌ها را در دنیا گرفت و این امر ترسی کشنده در بطن دولت‌های غربی و استکبار به‌وجود آورد.

وی با اشاره به اینکه استکبار در صدد قطع رگ حیاتی انقلاب است، تصریح کرد: رگ‌های حیاتی انقلاب همان عناصر ماندگاری انقلاب است که همواره مورد تأکید مقام معظم رهبری است.

حجت الاسلام والمسلمین حاج‌صادقی نفوذ موریانه‌ای در انقلاب اسلامی را هدف دنیای استکبار دانست و افزود: امروز دشمن با تلاش در نفوذ فکری در ارکان انقلاب و بین مردم انقلابی تلاش در کارگردانی این نظام دارد.

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران ولایت فقیه را راننده جاده هدایت انقلاب اسلامی دانست و بیان کرد: تنها هدایت شخص ولایت فقیه است که انقلاب را در مسیر صراط مستقیم هدایت می‌کند و به مقصد می‌رساند.

حجت الاسلام والمسلمین حاج‌صادقی گفت: با صدایی رسا در نظام جمهوری اسلامی به تمام قدرت‌های استکباری می‌گوییم تنها سکاندار انقلاب اسلامی ولایت فقیه است.

۲ هزار واحد مسکونی برای مددجویان کمیته امداد بوشهر ساخته می‌شود

سردار فتح‌الله جمیری  فرمانده سپاه امام صادق(ع) استان بوشهردر جلسه انعقاد تفاهم نامه ساخت واحدهای مسکونی برای مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره) استان بوشهر با بیان اینکه رفع محرومیت و محرومیت‌زدایی از برنامه‌های بسیج سازندگی است اظهار داشت: این نهاد در راستا رفع محرومیت و توانمندسازی ساکنان  نقاط کمتر توسعه یافته اقدام می‌کند.

وی با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه در ساخت واحدهای مسکونی برای مددجویان کمیته امداد تصریح کرد: طی تفاهم نامه‌ای که در مرکز کشور با حضور ریاست کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور و جمعی از مسئولان و فرماندهان سپاه کل منعقد شد، از تعداد 20 هزار سهم واحد مسکونی در سراسر کشور، 2 هزار واحد آن به استان بوشهر اختصاص دارد.

فرمانده سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر خاطرنشان کرد: این واحدهای مسکونی با همکاری بسیج سازندگی سپاه امام صادق(ع)، کمیته امداد، مسکن و شهرسازی و خیران استان ساخته می‌شود.

سردار جمیری با بیان اینکه بر اساس مفاد این تفاهم‌نامه مرحله نخست اجرای آن از فروردین ماه سال 1395 آغازمی‌شود گفت: در این مرحله یک‌هزار و 121 واحد مسکونی با اولویت نیازمندترین مددجویان در سراسر استان بوشهر عملیاتی می‌شود.

وی ابراز امیدواری کرد: با توکل به خدا و تلاش مسئولان، مشکل مسکن مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره) استان بوشهر بعد از گذشت 3 سال برطرف شود.

واکنش سرلشکر فیروزآبادی به دخالت انگلیس در انتخابات ایران

سردار سرلشکر سیدحسن فیروزآبادی رئیس ستاد کل نیروهای مسلح  طی سخنانی در جمع اساتید و دانشجویان دوره دکتری دانشگاه عالی دفاع ملی در ارتباط با اقدام زننده انگلیس و آمریکا افزود: یک اتفاق بسیار تلخ و زننده، توسط انگلیسی ها و آمریکایی ها در جریان انتخابات به وجود آمد. اینکه یک بیگانه، یک دشمن خارجی بیاید در انتخابات یک کشور انقلابی، مستقل و با حاکمیت مردم سالارانه اسلامی دخالت بکند، از کاندیدایی حمایت کند و یا علیه کاندیدایی نظر بدهد این یک اقدام بی شرمانه، توهین به ملت ایران و ضد استقلال و حاکمیت ملی جمهوری اسلامی ایران است.

وی ادامه داد: درست است که این اقدام آنها کاری بی‌ارزش و بی اثر است، اما همین که دوباره استعمارگران به خود اجازه بدهند که بیایند و چنین اقدام وقیحانه و زشتی انجام دهند، این موجب برافروختن خشم انقلابی ملت ایران خواهد شد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در ارتباط با دخالت تجاوزگرانه اجانب اظهار داشت: این دخالت، راهبردهای تجاوزگرانه ای است که از سوی آمریکا و انگلیس نسبت به ملت و کشور ایران اتخاذ شده و مقامات کشور نباید این را دست کم بگیرند. آنهایی که آمریکا و انگلیس از آنها حمایت کردند اگر اعلام برائت از آمریکا و انگلیس نکنند مجرمند و در آن توهینی که به ایران شده شریکند و آنها با اشخاصی که دشمنی و مخالفت می کنند، باید آن اشخاص مورد احترام بیشتر ملت ایران قرار بگیرند. امام(ره) برای این ملاک تعیین کردند، فرمودند: هرگاه دیدید دشمنان از شما تعریف کردند معلوم می شود عیبی در کار است.

عضو شورای عالی امنیت ملی با اشاره به انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: آمریکا و انگلیس سردمداران جبهه کفر، شرک و نفاق و فرماندهان جبهه شیطان علیه مسلمین و بشریت هستند. نمی توانند که هم سویی با ملت یا بخشی از ملت حتی یک نفر از ملت ایران پیدا بکنند و این معنادار است و اتفاق عمیق و بزرگی است که افتاده. همه ملت و مسئولین ما باید به آن توجه کنند.

سرلشکر فیروزآبادی با تاکید بر اینکه مسئولین سیاست خارجی کشور باید با این موضوع به شدت برخورد کنند و نسبت به دولت های آمریکا و انگلیس اعتراض کنند، گفت: این موضوع مثل یک مداخله نظامی است. چطور اگر آمریکا و انگلیس یا هر کشور دیگری یک مامورش خواسته یا ناخواسته از مرزهای جمهوری اسلامی تجاوز بکند، نیروهای مسلح باید به وزارت خارجه اعلام کنند و وزارت امور خارجه از آن کشور توضیح بخواهد و به آن کشور اعتراض بکند و آن را دفع کند(مشکلی که پیش آمده) و اگر نشد باید با وسیله نظامی آن را دفع کرد. این هم یک تجاوز است.

وی تصریح کرد: دخالت در انتخابات در یک ملت مستقل، آن هم در رأی یک ملت، این یک تجاوز سهمگین است و باید اعتراض، بازخواست و آثارش رفع بشود و گرنه ملت ایران خودش می داند چه جوری آثار آن را رفع کند.

هشتمین جشنواره جوان سرباز در اردیبهشت ماه سال 95 برگزار می شود

سردار سرتیپ دوم پاسدار رسول رحیمی فرمانده پشتیبانی و اجرائیات حوزه مرکزی سپاه با اعلام خبر برگزاری هشتمین جشنواره جوان سرباز همزمان با ولادت حضرت علی اکبر (ع) در اردیبهشت ماه سال 95 گفت :این جشنواره با حضور بیش از دو هزار نفر از کارکنان سرباز سازمانهای نیروهای مسلح اعم از ارتش ، سپاه، نیروی انتظامی، وزارت دفاع و ستاد کل نیروهای مسلح به میزبانی سپاه برگزار می شود.

سردار رحیمی شعار هشتمین جشنواره جوان سرباز را "سرباز مظهر بصیرت، مدافع ولایت و نماد مقاومت " عنوان و تصریح کرد  :برگزیدگان این جشنواره در۱۰ محور"سرباز، دفاع، امنیت واقتدارملی"، "سرباز،ایثارگری و فداکاری ،شهید و جانباز"، "سرباز، وظیفه شناسی و اقدام برجسته"، "سرباز، امور فرهنگی، هنری و تبلیغات"، "سرباز، خلاقیت و فناوری"،"سرباز، ورزش و تربیت بدنی"،"سرباز، نظم و انضباط اجتماعی"،"سرباز، دینداری و بصیرت"،"سرباز، مسئولیت پذیری در خانواده"و"سرباز، سازندگی و تفکر بسیجی" برگزیده و مورد تقدیر قرار خواهند گرفت.

وی با اشاره به اهداف برگزاری هشتمین جشنواره جوان سرباز گفت: این جشنواره با هدف ارتقای منزلت خدمت سربازی ، قدردانی از تلاش کارکنان وظیفه نیروهای مسلح و نیز ارج نهادن به جایگاه سرباز در تولید امنیت ملی ، ارتقای روحیه و انگیزه خدمتی و ایجاد نشاط و پویایی در سربازان برگزار می شود.

مسئول برگزاری هشتمین جشنواره جوان سرباز در پایان تصریح کرد: این جشنواره با حضور جمعی ازمقامات ومسئولین لشگری و کشوری و سربازان برگزیده نیروهای مسلح در ستاد فرماندهی کل سپاه برگزار می شود.

کد خبر 526166

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha