حمایت کمیسیون فرهنگی مجلس از کانون های مساجد

خبرگزاری شبستان: یک عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به حمایت های این کمیسیون از کانون های مساجد گفت:گزارشاتی که ما از برنامه ها و فعالیت های کانون های مساجد کشور در سال های گذشته داشته ایم، بسیار قابل توجه بوده است.

لاله افتخاری، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به ثبت سالروز تاسیس کانون های مساجد در تقویم رسمی کشور از سال ۹۵ به خبرنگار مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان گفت: کانون های فرهنگی هنری مساجد در سال های گذشته، اقدامات ارزشمندی انجام داده اند و با توجه به اینکه در کنار مساجد فعالیت دارند و همچنین با توجه به اعتماد مردم به مساجد می توانند در عرصه های مختلف فعالیت گسترده داشته باشند.

 

وی بیان کرد: گزارشاتی که ما از برنامه ها و فعالیت های کانون های مساجد کشور داشته ایم، بسیار قابل توجه بوده است به گونه ای که کانون های فرهنگی هنری مساجد در حوزه ارایه سبک زندگی ایرانی- اسلامی، تربیت حافظان قرآن و شناخت دشمن برنامه های قابل توجهی داشته اند. به همین جهت کمیسیون فرهنگی مجلس همواره از فعالیت های کانون های مساجد حمایت داشته است.

 

افتخاری با اشاره به حمایت های مجلس شورای اسلامی از کانون های مساجد اظهار کرد: در کمیسیون فرهنگی مجلس توجهاتی به کانون های فرهنگی هنری مساجد صورت گرفته شده است و تلاش می‌شود، ظرفیت‌های کانون‌های مساجد معرفی شود.

 

وی اظهار کرد: ثبت سالروز تاسیس کانون های مساجد کشور در تقویم رسمی کشور، مسئولیت متولیان این مراکز را بیشتر می کند تا برنامه های که برای نوجوانان و جوانان برنامه ریزی می کنند، تاثیر گذاری برای اقشار جامعه داشته باشد.

 

وی افزود: اعضای کانون های مساجد، افسران فرهنگی ما را برای مبارزه با شبیخون ها و تهاجمات فرهنگی دشمن تربیت می کنند از اینرو دولت و مجلس باید اهتمام ویژه ای به کانون های مساجد داشته باشند. زیرا در عین حال که پاسخ برخی از بخش ها و نیازها را می دهد، می تواند در رقابت با باقی مراکز فرهنگی و مراکز هنری مدل ارزشمندی در ابعاد فرهنگی هنری به جامعه ارایه دهد تا فضای رقابتی در فضای فرهنگ دینی را باز کند.

کد خبر 524409

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha