آغاز به کار اولین بازار روز صنایع دستی در کرمانشاه/ حمایت از صنعتگران برای حضور در عرصه های ملی

خبرگزاری شبستان: سرپرست معاونت صنایع دستی، اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه، ابراز کرد: بازار روز صنایع دستی استان کرمانشاه به مدت یک ماه در پارک نوبهار کرمانشاه دایر می شود.

پروانه حیدری سرپرست معاونت صنایع دستی، اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اظهار کرد: اولین بازار روز صنایع دستی استان کرمانشاه فردا (29 بهمن) کار خود را آغاز می کند.

 

وی، ادامه داد: بازار روز صنایع دستی استان کرمانشاه شامل 15 غرفه از انواع صنایع دستی استان است که از فردا تا 29 اسفند در روزهای پنج شنبه و جمعه آماده بازدید علاقه مندان خواهد بود.

 

سرپرست معاونت صنایع دستی، اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه، مکان برگزاری این بازار روز را واقع در شهر کرمانشاه، سی متری اول محل پارک نوبهار عنوان کرد.

 

به گفته حیدری، این بازار روز به منظور حمایت از هنرمندان و صنعتگران استان و با همکاری شهرداری منطقه یک کرمانشاه و همچنین همت و پیگیری های اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه برپا می شود.

 

این مسئول، خاطرنشان کرد: استان کرمانشاه ظرفیت و استعداد بسیار بالایی در بخش صنایع دستی دارد و برپایی اینچنین مکان هایی علاوه بر ایجاد انگیزه بین هنرمندان می تواند موجب درخشش آنان در عرصه های ملی و جهانی این هنر نیز باشد.

 

وی، در ادامه با اشاره به شرایط حضور هنرمندان و صنعتگران در بازار روز صنایع دستی استان کرمانشاه، اذعان داشت: در مرحله اول کار هنرمندان و صنعتگرانی که قبلأ برای حضور در این مکان ثبت نام کرده اند آثار خود را به نمایش می گذارند و پس از آن افراد جدید نیز برای شذکت در این بازار روز ثبت نام خواهند شد.

 

سرپرست معاونت صنایع دستی، اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه، یادآور شد: برپایی این بازار روز همچنین می تواند در معرفی آثار صنایع دستی بومی استان مؤثر باشد.

 

کد خبر 524195

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha