افراد برای ثبت نام کارت ملی هوشمند به کافی نت ها مراجعه نکنند

خبرگزاری شبستان: مدیرکل ثبت احوال هرمزگان با بیان اینکه از اواخر سال گذشته تا کنون ۱۳۴ هزار و ۳۴۰ کارت ملی هوشمند در این استان اخذ درخواست شده است، تاکید کرد: متقاضیان برای ثبت نام کارت ملی هوشمند به کافی نت ها مراجعه نکنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندرعباس، مهدی عسکری زاده در نشست خبری ضمن تبریک هفته ثبت احوال و تقارن آن با هفته وحدت، کارت ملی هوشمند را کلید ورود به دولت الکترونیک دانست و گفت: افراد متقاضی دریافت کارت ملی هوشمند می توانند در منزل و یا دفاتر پیشخوان از طریق اینترنت به سایت ncr.ir مراجعه و ثبت نام اولیه را انجام دهند و با دریافت کد رهگیری به ایستگاه های صدور کارت ملی هوشمند مراجعه کند.

 

وی دسترسی به اطلاعات افراد و ذخیره آن و احیانا سوء استفاده از این اطلاعات را از آسیب های استفاده از کافی نت ها برای ثبت درخواست کارت ملی هوشمند برشمرد و یادآور شد: متاسفانه افراد سودجو در برخی از مناطق روستایی با مراجعه به منازل افراد خود را کارمند دفاتر پیشخوان معرفی و به بهانه ثبت نام از افراد برای کارت ملی هوشمند وجه نقد دریافت می کنند که مردم باید از دادن پول به این گونه افراد خودداری کنند و شخصا برای دریافت کارت اقدام نمایند.

 

این مقام مسئول با اشاره به اینکه پروسه دریافت کارت ملی هوشمند بین 2 هفته تا یک ماه طول می کشد، افزود: در حال حاضر 61 ایستگاه صدور کارت ملی هوشمند در هرمزگان وجود دارد که 22 ایستگاه در ادارت ثبت احوال، 22 ایستگاه در دفاتر پیشخوان و 17 ایستگاه نیز در ادارت پست سراسر استان مستقر است.

 

عسکری زاده با بیان اینکه حضور فرد و در دست داشتن اصل شناسنامه برای ثبت درخواست کارت ملی هوشمند را ضروری دانست و عنوان کرد: عکس مورد نیاز برای کارت ملی هوشمند در محل استقرار ایستگاه ها گرفته می شود و سپس اثر 10 انگشت فرد به همراه اطلاعات وی به سامانه کارت ملی هوشمند ارسال می شود.

 

وی اضافه کرد: پس از آماده شدن کارت ملی هوشمند، از طریق پیامک به صاحب کارت اطلاع رسانی می شود تا با مراجعه به ثبت احوال و گرفتن دوباره اثر انگشت، کارت ملی هوشمند فرد فعال شود.

 

مدیرکل ثبت احوال هرمزگان با بیان اینکه در سال جاری اکثر فرآیندهای انتخابات برای هیئت های اجرایی و نظارت از طریق کارت ملی هوشمند صورت می گیرد، گفت: تا کنون ۱۸۵ کارت هوشمند ملی هوشمند برای تمامی فرمانداران و بخشداران استان هرمزگان صادر شده است.

 

وی با اشاره به اینکه مشکل جدی در این رابطه عدم حضور برخی از افراد برای دریافت کارت ملی هوشمند صادر شده است و در حال حاضر تعداد زیادی از کارت ها در ثبت احوال است که صاحبان آنها باید برای دریافتشان مراجعه کنند، پیش بینی کرد: ۶۰۳ قطعه کارت هوشمند برای اعضای هیئت های نظارت و اجرایی و مجریان انتخابات در استان هرمزگان صادر شود.

 

عسکری زاده با ابراز اینکه کارت های ملی تا پایان سال 95 معتبر می باشند، اظهار کرد: تا سال آینده صدور 20 میلیون کارت ملی هوشمند در کشور هدف گذاری شده است.

 

وی در ادامه با اشاره به هفته ثبت احوال، خاطرنشان کرد: اولین سند هویتی کشور در سال 1297 به نام فاطمه ایرانی و در هرمزگان به نام سید محمد هاشمی به ثبت رسید.

 

این مقام مسئول با بیان اینکه هفته ثبت احوال از سوم دی ماه آغاز و تا دهم دی ادامه دارد، به برنامه های این هفته در هرمزگان اشاره و بیان کرد: برنامه های فرهنگی، رونمایی از سند هویتی دو شهید استان هرمزگان، افتتاح دفتر پیشخوان ارائه خدمات ثبت احوال در بندرلنگه و آغاز فعالیت ایستگاه های صدور کارت ملی هوشمند از جمله برنامه های این هفته در استان است.

 

عسکری زاده در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح عملکرد 9 ماهه ثبت احوال هرمزگان پرداخت و گفت:  هرمزگان دومین استان جوان کشور با میانگین سنی ۲۶.۴ است و در میزان زاد و ولد در کشور بین رتبه سوم و چهارم متغیر بوده است.

 

وی افزود: طی این مدت ۳۱ هزار و ۳۱۷ واقعه ولادت در هرمزگان به ثبت رسیده که به نسبت مدت مشابه گذشته ۷.۹ درصد رشد داشته را نشان می دهد.

 

مدیرکل ثبت احوال هرمزگان همچنین به آمار وفات در استان طی سال جاری اشاره کرد و گفت: در ۹ ماه امسال چهار هزار و ۸۸۸ واقعه فوت در هرمزگان ثبت شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵.۱ درصد کاهش یافته است واین استان به لحاظ آمار فوت رتبه ۲۸ کشور را دارد.

 

عسکری زاده از ثبت ۱۱ هزار و ۲۵۰ واقعه ازدواج در هرمزگان طی سال جاری خبر داد و افزود: میزان ازدواج در هرمزگان ۶۸ مورد نسبت به سال گذشته افزایش یافته و با وجود هرم سنی جوان در هرمزگان اما به لحاظ ازدواج وضعیت خوبی نداریم و این استان در رتبه ۱۸ کشور قرار دارد.

 

وی اضافه کرد: امسال دو هزار و ۳۶۴ واقعه طلاق در هرمزگان به ثبت رسیده است که ۲۸۱ مورد نسبت به پارسال افزایش یافته است و این استان در رتبه ۱۹ کشوری از نظر آمار طلاق  قراردارد.

 

به گفته عسکری زاده؛ به لحاظ اسامی نیز نام های فاطمه، زهرا، مریم، فاطمه زهرا و زینب در میان دختران و نام های محمد، امیرعلی، علی، حسین و امیرحسین بیشترین فراوانی در هرمزگان داشته اند.

 

 

 

کد خبر 511043

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha