لزوم فرهنگ‌سازی و آگاه سازی مردم از مضرات کالای قاچاق

خبرگزاری شبستان: استاندار خراسان جنوبی با تاکید به نقش فرهنگ سازی در زمينه مصرف كالای استاندارد، گفت: صداوسيما و رسانه‌ها با فرهنگ‌سازی می توانند مردم را نسبت به زیان های استفاده از کالاهای قاچاق آگاه و هوشیار کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، وجه اله خدمتگزار امروز(6 دی) در کمیسیون برنامه‌ریزی هماهنگی و نظارت بر مبارزه بر قاچاق کالا و ارز استان، اظهار کرد: باید با باندهاي قاچاق و افرادی كه به صورت سيستمي و شبكه ای اقدام به قاچاق می‌كنند برخورد جدی شود.

 

وي به نقش فرهنگ سازی در زمينه مصرف كالای استاندارد تاکید کرد و افزود: صداوسيما و رسانه‌ها با فرهنگ‌سازی می توانند مردم را نسبت به زیان های استفاده از کالاهای قاچاق آگاه و هوشیار کنند.

 

استاندار خراسان جنوبی گفت: پیشگیری یکی از مهمترین اولویت‌ها است که یکی از ارکان با اهمیت آن فرهنگ‌سازی و اطلاع رسانی است.

 

خدمتگزار با تاکید بر اینکه در بازرسی‌ها از واحدهای صنفی و آنچه مربوط به سلامت مردم است باید با نهایت دقت و کارشناسانه بررسی شود، ادامه داد: در مرحله نخست باید تذکر و آموزش داد و اگر مراعات نشد با آنان برخورد قانونی شود.

 

وی یادآور شد: باید بر مبادی اولیه ورودی کالا تسلط کافی وجود داشته باشد چرا که اگر این مبادی به درستی شناسایی و کالاها قرنطینه و در صورت نیاز امحاء شوند مشکلات بعدی به وجود نخواهد آمد.

 

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه مسئولان متولی در زمينه مبارزه با قاچاق كالا باید به گونه ای اقدام كنند که ضمن رعايت حقوق دولت به حقوق مردم نيز توجه داشته باشند، گفت: قاچاق کالاهای خارجی در کشور ضمن آسیب زدن به بدنه تولید ملی، عواقب و تهدیدات امنیتی، فرهنگی، اجتماعی و بهداشتی بی شماری را به همراه دارد.

 

بهره برداری از دومین دستگاه ام آر آی استان تا دهه فجر امسال

نعمت اله حقیقی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی نیز در این جلسه با بیان اینکه 96 گشت مشترک در هشت ماهه سال جاری در راستای کشفیات قاچاق کالای دخانی در سطح استان انجام شده است، افزود: در این ارتباط 55 پرونده تخلف به ارزش 43 میلیون ریال تشکیل شده است.
 

 

وی از انجام 45 هزار و 278 بازرسی از ابتدای امسال تا کنون از سطح واحدهای صنفی استان خبر داد و گفت: در این راستا 932 پرونده تخلف برای متهمین به ارزش 5 میلیارد ریال تشکیل شده است.

 

کاظم قائمی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با اشاره به اینکه مجوز دانشکده داروسازی برای استان اخذ شده، بیان کرد: دومین دستگاه ام آر آی تا دهه فجر امسال در محل بیمارستان امام رضا علیه السلام آماده بهره‌برداری است.

 

 

کد خبر 511017

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha