زوج های جوان سیره زندگی ائمه اطهار(ع) را سرلوحه رفتار خود قرار دهند

خبرگزاری شبستان: استاندار ایلام، گفت: زوج های جوان برای موفقیت در زندگی مشترک سیره و روش ائمه اطهار( علیهم السلام) و به ویژه زندگی زناشویی حضرت علی (ع) و فاطمه زهرا (س) را سرلوحه خود قرار دهند.

به گزارش خبرگزاری شبستان تالار لاله شهر ایلام، صبح امروز یکشنبه(۶ دی) میزبان ۴۰۰ زوج مددجوی کمیته امداد امام خمینی (ره) بود که همزمان با هفته وحدت آغاز زندگی مشترک خود را جشن گرفتند.

 

محمدرضا مروارید، استاندار ایلام، در آیین ازدواج ۴۰۰ زوج مددجوی کمیته امداد امام خمینی (ره) با تبریک هفته وحدت به مسلمانان جهان، گفت: زوج ها سیره و منش ائمه اطهار (ع) را سرلوحه زندگی شان قرار دهند و برای رسیدن به خوشبختی، با پرهیز از هرگونه تجملات، زمینه ازدواج آسان را فراهم کنند.

 

یکی از اعضای موسسه خیریه بوتراب نیز در این آیین، گفت: به هر یک از زوج ها در این آیین از سوی این موسسه ۱۵ میلیون ریال و از سوی کمیته امداد نیز پنج میلیون ریال کمک هزینه خرید جهیزیه اهدا شد.

 

حجت الاسلام سید رضی موسوی شکوری، خوش خلقی، گذشت، عذرخواهی، صداقت، هدیه دادن، تشکر، زینت کردن، حفظ شخصیت، رعایت حقوق، کمک به یکدیگر، زود قضاوت نکردن و از بین بردن عوامل سوء ظن را از راه های مهم رسیدن به خوشبختی در زندگی برشمرد.

وی، با بیان اینکه این موسسه خیریه زیر پوشش قرار دادن ۱۰ هزار یتیم نیازمند کشور با اولویت استان های محروم را در برنامه دو ساله آینده خود قرار داده است، گفت: موسسه با اجرای این طرح تمامی نیازها و خواسته هایی را که یک پدر برای فرزند خود انجام می دهد برای ایتام تامین می کند.

 

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) ایلام نیز در این آیین اعلام کرد: از ابتدای تاسیس این نهاد تاکنون در مجموع ۴۵ هزار نوعروس با حمایت مالی این نهاد راهی خانه بخت شده اند. ضیاء رضایی اظهار کرد: برای تامین جهیزیه این افراد ۱۹۳ میلیارد ریال از محل منابع مالی امداد و مشارکت های مردمی به عنوان کمک هزینه به این افراد پرداخت شده است.

 

وی با بیان اینکه پرداخت جهیزیه یکهزار و ۶۰۰ زوج مددجو امسال در دستور کار این نهاد قرار دارد، افزود: از این تعداد تاکنون کمک هزینه جهیزیه یک هزار و ۱۰۰ زوج از طریق کمیته امداد و ۴۰۰ زوج از طریق یک موسسه خیریه تامین شده است. رضایی تاکید کرد: متاسفانه این نهاد در سال گذشته در تحقق برنامه کمک هزینه جهیزیه نوعروسان زیر پوشش با مشکل مواجه شد و اکنون هزار نفر در نوبت دریافت جهیزیه قرار دارند.

 

وی با اعلام اینکه سن ازدواج در کشور و به تبع بین مددجویان این نهاد افزایش یافته است، گفت: اکنون ۱۵ هزار دختر بالای ۱۸سال در سن ازدواج مددجوی این نهاد هستند که از این تعداد ۴۶ درصد بالای ۳۰ سال و ۱۲ درصد نیز بالای ۴۰ سال سن دارند. مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) ایلام با اشاره به محدود بودن اعتبارهای دولتی خواستار مشارکت افراد خیر برای تامین جهیزیه نیازمندان و مددجویان تحت حمایت این نهاد شد.

 

کد خبر 510985

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha