پروژه تامین آب خراسان جنوبی از دریای عمان وارد فاز اجرایی می شود

خبرگزاری شبستان: مدیرعامل آب منطقه ای خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه بلند مدت ترین و مهم‌ترین پروژه استان تامین آب از دریای عمان است، گفت: این پروژه سال آینده با مشارکت بخش خصوصی وارد فاز اجرایی می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، حسین امامی امروز (6 دی) در جلسه‌ شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی خراسان جنوبی اظهار داشت: در هفته گذشته 11 میلیارد تومان از محل اعتبارات ماده 10 مدیریت بحران ابلاغ شده است و برای تشویق پروژه کل اعتبار آن تامین شده است.

 

به گفته وی تا پایان سال مالی سد سربیشه آماده آبگیری می شود و این سد حدود 86 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

 

مدیرعامل آب منطقه ای خراسان جنوبی به آغاز پروژه آب رسانی به بیرجند از سال 82 اشاره کرد و گفت: یکی از مصوبات مهم دولت بحث تصفیه خانه بوده است که افتتاح شد و راه‌اندازی آزمایشی آن به زودی به پایان خواهد رسید.

 

امامی با بیان اینکه عملیات آبرسانی از دشت مختاران به بیرجند آغاز شده است که ادامه‌ این پروژه به اعتباری حدود یکصد میلیارد تومان نیاز دارد، تصریح کرد: این پروژه که 75 کیلومتر خط انتقال دارد در سال گذشته 85 درصد از اعتبارات آن محقق شد و اعتبار آن در سال جاری 11 میلیارد تومان است.

 

وی در ادامه افزود: طبق برنامه ریزی‌های انجام شده برای خرید لوله حدود این پروژه 26 میلیارد تومان اعتبار نیاز است که حدود 4 میلیارد تومان از محل اوراق مشارکت جذب شده و پیش بینی می شود این پروژه تا 2 سال آینده به پایان برسد.

 

مدیرعامل آب منطقه ای خراسان جنوبی با اشاره به اینکه تاکنون در سال جاری بیش از 30 میلیارد تومان اعتبار برای پروژه جذب شده است، اظهار داشت: تا پایان سال 93 حدود 60 میلیارد تومان برای پروژه جذب شده بود.

 

امامی با بیان اینکه با تلاش‌های بسیار مشکل آب شرب شهرهای زیرکوه، زهان و قائن حل خواهد شد، تصریح کرد: مطالعات برای تامین آب شرب درمیان و طبس و فردوس آغاز شده است و تا سال 1410 آب شرب همه‌ی شهرها تامین شود و مطالعات سد دوستی تکمیل شده است.

 

وی با تاکید بر اینکه بلند مدت ترین و مهم‌ترین پروژه استان تامین آب از دریای عمان است، خاطرنشان کرد: این پروژه سال آینده با مشارکت بخش خصوصی وارد فاز اجرایی می شود.

 

 

 

کد خبر 510979

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha