گروه‎های تکفیری در راستای سیاست جنگ نیابتی آمریکا قرار دارند

خبرگزاری شبستان: ولایتی گفت:دولت آمریکا در سالهای اخیر با تلفیق توامان قدرت نرم و سخت جنگ نیابتی را در منطقه راه انداخته که همین سیاست با استفاده از کم‌بصیرتی مسلمانان نسبت به تحولات منطقه و جهان اسلام، موجب سوءاستفاده گروه‌های تکفیری قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان، علی اکبر ولایتی مشاور رهبر معظم انقلاب، امروز در بیست و نهمین همایش بین‌المللی وحدت اسللامی که در سالن اجلاس سران برگزار شد، گفت: علی‌اکبر ولایتی رئیس مجمع تحقیقات استراتژیک در بیست و نهمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی، گفت: در طول تاریخ دنیای اسلامی مشکلاتی چنین گسترده نداشته است امروز ما در یکی از حساس‌ترین دوره‌های تاریخی قرار داریم.

وی افزود: امروزه موقعیت ژئوپلتیک جهان اسلام و منابع خدادادی فراوان که توسط خداوند به مسلمانان داده شده است، مورد توجه قدرت‌های سلطه‌گر و دشمنان قسم خورده اسلام، یعنی مستکبران و صهیونیسم بین‌الملل قرار گرفته است که برای حفظ موقعیت خود از هیچ‌گونه اقدامی کوتاه نمی‌کنند.

ولایتی عنوان کرد: ای علما و بزرگان جهان اسلام همانگونه مستحضر هستید نظام سلطه و استکبار جهانی به کمک صهیونیست بین‌الملل به مدت 60 سال است که رژیم صهیونیستی را در منطقه ایجاد و زخم‌ها و صدمات فراوانی را به جهان اسلام وارد کرده است.

مشاور عالی رهبر معظم انقلاب، عنوان کرد: فلسطین  قلب جهان اسلام است که مورد ظلم و ستم دولت‌های استعمارگر قرار گرفته است که برخی کشورهای منطقه به‌ علت در پیش گرفتن راه و روش مبارزاتی غیر اسلامی در 3 جنگ مهم که با حمایت دولت‌های استعمارگر بر مسلمانان تحمیل شده بود، موفق نبودند، که سبب شد ملت مظلوم فلسطین روز به روز با اعمال فشارهای ناجوانمردانه غیرانسانی زیر سخت‌ترین فشارها قرار گیرند.

وی اظهار داشت: با استمرار این تحولات امام راحل آن مرد الهی ذوب شده در اسلام ناب محمدی قیام کرده و تنها راه مبارزه و نجات مردم مظلوم فلسطین را تکیه بر راه و روش اسلامی بر اساس آموزه‌های قرآنی و سنت پیامبر(ص) اعلام  کرد که رویکرد جدید امام راحل کم‌تر از دو دهه وعده‌های الهی را محقق کرد.

ولایتی افزود: با این رویکرد مجموعه‌های به ظاهر کوچک، اما منسجم توانستند از ابتدای سال 2000 و شروع قرن بیست و یکم، طی چندین جنگ نابرابر و نامتوازن، اما با انگیزه و نیت پاک الهی، شکست‌های مداوم را در لبنان و فلسطین در جنگ‌های 33 روزه، 22 روزه، 8 روزه و ... به  رژیم جعلی و غیرقانونی صهیونیستی وارد کرده و ابهت آنها را در هم فرو ریزد.

مشاور رهبر معظم انقلاب در امور بین‌الملل، عنوان کرد: شکست هیمنه رژیم صهیونیستی، روح اعتماد به نفس، عزت و شرف مسلمانان را تقویت کرده و منجر به ایجاد موج سوم بیداری در منطقه شد، از این رو دیکتاتورها و حکومت‌های وابسته به غرب یکی پس از دیگری سقوط کردند و سقوط مستبدان منطقه، فشار مضاعفی را بر جبهه استکبار وارد کرد و ترس و اضطراب آنها را بیشتر از گذشته کرد.

وی افزود: در چنین شرایطی آمریکا با استراتژی نظم نوین در دهه 90، تا سال 2000 واژه تروریسم را به جای کمونیسم جایگزین کرد، که این طرح را برای مقابله با جهان اسلام و موج اسلام‌خواهی ملت‌های مسلمان منطقه طراحی و اجرا کرد.

ولایتی در ادامه گفت: استراتژیست‌های آمریکایی معتقد بودند که فرهنگ اسلامی جزو خرده‌فرهنگ‌ها است و باید در فرهنگ لیبرال دموکراسی غرب استحاله شود و فرهنگ و باید سیاست غالب دنیا فرهنگ آمریکایی و غربی باشد که در نهایت این طرح با شکست روبه‌رو شد.

مشاور رهبر معظم انقلاب در امور بین‌الملل، افزود: آمریکایی‌ها در دهه اول طرح خاورمیانه جدید را طراحی و اجرا کردند، اما با وجود هزینه‌های سنگین لشکرکشی، نظامی، مالی و تسلیحاتی پس از 10 سال در تمام پروژه‌های منطقه‌ای که قصد و هدف تجزیه کشورهای اسلامی براساس قومیت و ملیت‌گرایی را داشت نتیجه معکوس داد و آمریکا با صرف میلیاردها دلار و لشکرکشی نظامی در همه اهداف و سیاست‌های منطقه‌ای خود شکست خورد.

وی ابراز داشت: در سال‌های اخیر شاهد تغییر رویکرد دولت آمریکا هستیم که با استراتژی قدرت هوشمند و تلفیق توامان قدرت نرم و سخت با یکدیگر در صدد است تا به اهداف خود برسد، به همین دلیل سیاست جنگ نیابتی را در پیش گرفته‌ است، سیاست جنگ نیابتی در سال‌های اخیر با استفاده از کم‌بصیرتی نسبت به تحولات منطقه و جهان اسلام، موجب سوءاستفاده گروه‌های تکفیری دشمن قرار گرفته‌ است، به گونه‌ای که در حال حاضر گروه‌های تکفیری به نام اسلام تیشه بر ریشه اسلام می‌زنند و با اقدامات غیراسلامی و غیرانسانی سبب وحشت و ترس در دل مردم مسلمان و آزادی‌خواه جهان می‌شوند.

ولایتی افزود: امروز قدرت‌های سلطه‌گر با بهره‌برداری چندجانبه از تروریست‌ها چهره‌ای خشن از اسلام عزیز معرفی می‌کنند تا به این وسیله بتوانند به‌ویژه در آمریکا و اروپا رشد روزافزون موج اسلام‌خواهی بگیرند.

وی اظهار داشت: مسئولیت و رسالت اصلی نخبگان و اندیشمندان جهان اسلام که در کنفرانس وحدت اسلامی اجتماع نموده‌اند، شناخت عمیق از این طرح‌های شیطانی و راه‌های مقابله با آن برای خنثی کردن این توطئه عظیم، اولین وظیفه و رسالت همگانی است تا با بصیرت عمیق و توطئه‌ها آنها را در تحقق اهداف‌شان ناکام گذارند.

مشاور رهبر معظم انقلاب در امور بین‌الملل در پایان خاطرنشان کرد: جهالت گروه‌های تکفیری و توسعه دامنه اقدامات خشونت بار آنها، آینده امت اسلامی را دچار شکاف عمیقی خواهد کرد که از هم‌اکنون باید برای آن چاره‌اندیشی کرد و هدف اصلی این اجلاس مبارک باید جلوگیری از این تفرقه‌ای باشد که خواست دشمن است.

 

کد خبر 510975

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha