درهای مساجد فرانسه بر روی غیر مسلمانان گشوده می شود

خبرگزاری شبستان: برای مقابله با اسلام هراسی و نشان دادن چهره حقیقی اسلام، درهای ۱۰۰ مسجد در دو روز (۱۹ و ۲۰ دی) بر روی فرانسوی ها گشوده می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «مغرس»، شورای مسلمانان فرانسه روز شنبه از مسئولان مساجد این کشور خواست برای نشان دادن چهره حقیقی اسلام درهای مساجد و نماز خانه ها را در دو روز (9 و 10 ژانویه) مصادف با (19 و 20 دی) بر روی غیر مسلمانان باز کنند.

در همین راستا قرار است، درهای حدود 100 مسجد از دو هزار و 500 مسجد و نمازخانه فرانسه بر روی همه مردم باز شود.

انور کبیبش، رییس شورای مسلمانان فرانسه گفت: تمام کسانی که درباره دین اسلام سوال دارند می توانند با حضور در مسجد سوالات خود را بپرسند  و ما با چای و شیرینی از آن ها استقبال می کنیم.

وی افزود: نمایش معماری اسلامی، آموزش اصول قرآنی و مراسم دینی مسلمانان از جمله اقداماتی است که به این مناسبت صورت خواهد پذیرفت.

وی اظهار داشت: برنامه بازگشایی درهای مساجد بر روی همه مردم در نخستین سالگرد حمله تروریستی 11 ژانویه (21 دی ماه) و گرامی داشت یاد قربانیان آن، صورت می گیرد.

پس از یک سال از حمله تروریستی به روزنامه «شارلی ایبدو» و مرکز تجاری «ایبر کاشر» شورای مسلمانان فرانسه تصمیم گرفت درهای مساجد منطقه رون آلپ را به خاطر فرانسوی ها بگشاید و نشان دهد که اسلام از این گونه اقدامات مبراست.

این در حالی است که مسجدی در کرس فرانسه هدف حمله و آتش سوزی قرار گرفت و خرابکاران در اقدامی اهانت آمیز قرآن ها را آتش زده و به بیرون مسجد انداختند.

کبیبش تصریح کرد: حمله به مسجد و شکستن شیشه های آن و آتش سوزی قرآن امری غیر قابل قبول است و ما را در پیش برد هدفمان برای معرفی بیش تر اسلام تقویت می کند. با وجود حضور نیروهای امنیتی، این مکان شاهد تظاهرات مردم نیز بود.

مانوئل والس، نخست‌ وزیر فرانسه حمله به آتش نشانان و مکان عبادی مسلمانان غیر قابل قبول دانست و گفت: باید به قانون جمهوری احترام گذاشت.

مسئولان مسجد پاریس نیز با مسئولان این مسجد ابراز همدردی کرده و این اقدام را محکوم کردند.

مسئولان مسجد پاریس اتخاذ تدابیر ضروری برای مقابله با این گونه اقدامات و مجازات آن ها را خواستار شدند.

کد خبر 510955

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha