مشکلات واحدهای تولیدی استان بالاتر از تعداد تصمیمات مسئولان است

خبرگزاری شبستان: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: واحدهای تولیدی به حدی مشکلات دارند که بالاتر از تعداد تصمیمات مسئولین است بگونه ای که یک واحد تولیدی در استان حدود ۲۴۰ میلیون تومان بدهی به شرکت گاز دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، سید نعمت‌الله حقیقی امروز (۶ دی) در جلسه‌ شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی خراسان جنوبی اظهار داشت: مرزنشینان حدود 14 قلم ازکالاهای مورد نیاز را می توانند از بازارچه‌های مرزی تامین کنند.

 

وی بیان کرد: در بحث جذب سرمایه در گردش و سرمایه ثابت مشکلاتی وجود دارد و اکثر واحدهای تولیدی دارای چک برگشتی هستند و در بحث نسبت سهم مالکان نیز مشکلاتی وجود دارد.

 

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی به مشکلات واحدهای تولیدی اشاره کرد و گفت: واحدهای تولیدی به حدی مشکلات دارند که بالاتر از تعداد تصمیمات مسئولین است بگونه ای که تنها یک واحد تولیدی در استان حدود 240 میلیون تومان بدهی به شرکت گاز دارد.

 

حقیقی با بیان اینکه دو پیشنهاد برای رفع مشکل بدهی واحدهای تولیدی وجود دارد، تصریح کرد: یک پیشنهاد این است که واحدهای تولیدی که بدهی در زیر ساخت‌ها دارند متناسب با ظرفیت اسمی کارخانه پیش پرداختی داشته باشند تا کارخانه بتواند معوقه‌های خود را به تدریج پداخت کند.

 

وی در ادامه افزود: بازار ممکن است به دلیل مشکلات سیاسی در داخل و خارج از کشور باعث تعطیلی کارخانه‌ و واحدهای تولیدی شود و طبق قانون درآمد اتحادیه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها و اصناف مشمول مالیات نمی شود.

 

مرتضی یزدان شناس رئیس اتاق اصناف خراسان جنوبی نیز در این جلسه اظهار داشت: در استان 27 هزار واحد صنفی در قالب بیش از 120 اتحادیه در حال فعالیت هستند.

 

وی بیان کرد: در بدنه‌ کارشناسی سازمان اداره امور مالیاتی تفاسیر مختلفی برداشته می شود که به نفع سازمان‌های صنفی نخواهد بود.

 

رئیس اتاق اصناف خراسان جنوبی با اشاره به اینکه 35 درصد اشتغال استان در اختیار اصناف است، گفت: 17 درصد سرانه نسبت به واحدهای صنفی در مرکز استان است و در هر واحد صنفی حدود 25 شهروند تعریف شده است.

 

وی با تاکیدبر اینکه ادارات دولتی تا حد امکان خرید داخلی کنند، یادآور شد: 20 درصد درآمد ناخالص ملی در اختیار واحدهای صنفی است.

 

هاشم ولی‌پور مطلق رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی نیز اظهار داشت: 27 سال از تنظیم سند ملی آب می گذرد.

 

وی بیان کرد: با توجه به الگوی آن می توان الگویی برای کشت تنظیم کرد و بر این اساس اعتباری بالغ بر 500 میلیون تومان برای برگزاری مناقصه مورد نیاز است.

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی به اختصاص تسهیلات جهت تکمیل زنجیره ارزش محصولات استراتژیک اشاره کرد و گفت: برای ورود به این کار نیاز به تسهیلات سرمایه در گردش است و در قالب مدل‌های خدمت باید این کار را انجام داد.

 

ولی‌پور مطلق با بیان اینکه کاهش سود یارانه بسیار مهم است، تصریح کرد: قرار شده است که به کشاورزان کارت اعتباری داده شود و این کارت با توجه به سود تسهیلات در اختیار است و این فرآیند تکمیل شده است و تا 15 یا 20 روز آینده اجرا خواهد شد.

 

وی افزود: مشکلی برای تامین نقدینگی ماشین آلات کارخانه‌های بخش کشاورزی وجود ندارد و کالاها بر سه دسته‌ کم ریسک، ریسک متوسط و ریسک بالا تقسیم می شوند و بیشتر کالاها از نوع کم ریسک هستند.

 

 

 

کد خبر 510944

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha