تحلیل فتنه در مساجد شهری و روستایی  اراک

خبرگزاری شبستان:فرمانده سپاه ناحیه اراک از برپایی نشست تحلیل فتنه ۸۸ در همه مساجد شهری و روستایی شهرستان اراک به مناسبت دهه بصیرت خبر داد.

محمدرضا رضایی، فرمانده سپاه ناحیه اراک، ضمن گرامیداشت دهه بصیرت و تاکید بر تبیین بصیرت دینی و فرهنگ اسلامی به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اراک گفت: سپاه ناحیه اراک برنامه های متنوعای را برای این دهه در نظر گرفته است.

 

وی با اشاره به فتنه ۸۸ و توطئه های نهفته در آن بیان کرد: به منظور تبیین هر چه بهتر این توطئه  مراسم تحلیل فتنه ۸۸ در همه مساجد شهری و روستایی شهرستان اراک با حضور گسترده اقشار مختلف از سوی ائمه جماعات بعد از اقامه نماز مغرب و عشا در روز نهم دی ماه برگزار می شود.

 

پاسدار رضایی با بیان اینکه در دهه بصیرت بیش از ۵۰ برنامه فرهنگی در شهرستان اراک برگزار می شود، اضافه کرد: این برنامه ها از سوی سپاه ناحیه اراک ترتیب داده شده است که در نقاط مختلف شهری و روستایی این شهرستان برگزار می شود.

 

این مقام مسئول برگزاری همایش های مختلف را از جمله برنامه های این هفته دانست و اظهار کرد: برپایی همایش نهضت روشنگری در کانون امام علی علیه الاسلام و کانون جوانان بسیج اراک از روز نهم تا ۱۹ دی ماه از جمله این برنامه ها است که با سخنرانی مقامات کشوری برگزار می شود.

 

تبیین وقایع ۹دی در نمایشگاه عکس و پوستر

فرمانده سپاه ناحیه اراک همچنین از برپایی نمایشگاه های عکس و پوستر نیز خبر داد و گفت: به همین مناسبت ۱۳ نمایشگاه عکس و پوستر در پایگاه های مقاومت بسیج محلات شهرستان اراک برپا می شود.

 

وی نصب ۵۰ تابلو تبلیغاتی با موضوع ۹دی، بکارگیری ظرفیت های پویا نمایی مراکز آفرینش های سپاه ناحیه اراک برای تولید محتوا و بکارگیری اساتید برجسته کشوری برای تشریح و تبیین فتنه 88 به منظور بصیرت افزایی را نیز از دیگر فعالیت های سپاه ناحیه اراک در این دهه دانست.

 

پاسدار رضایی ادامه داد: محوری برنامه های دهه بصیرت را، ۹ دی تجلی ایستادگی در برابر نفوذ آمریکا عنوان کرد.

 

وی مهمترین اهداف برگزاری برنامه های دهه بصیرت را  تبیین نقش مقام معظم رهبری در مهار فتنه، تشریح عبرت های فتنه، بصیرت مردم مومن ایران اسلامی در آن دوران، محکومیت حامیان فتنه با شفاف سازی اقدامات غیرقانونی آنها و معرفی نقش رسانه های بیگانه در دخالت در امور داخلی کشور دانست و بین کرد: به مناسبت سالروز حماسه نهم دی ماه، گفتمانهای دینی با موضوع علل و ریشه ظهور فتنه و مقابله با آن در سطح مساجد و کانون های فرهنگی هنری شهرستان اراک برگزار می شود.

 

کد خبر 510943

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha