پیام مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان به مناسبت روز حماسه و ایثار آران و بیدگل

خبرگزاری شبستان: حجت الاسلام و المسلمین دکتر حبیب رضا ارزانی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان به مناسبت ٤ دی روز حماسه و ایثار مردم آران و بیدگل پیامی را صادر کرد.

به گزارش  خبرگزاری شبستان از اصفهان به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین دکتر حبیب رضا ارزانی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان به مناسبت ٤ دی روز حماسه و ایثار مردم آران و بیدگل پیامی را صادر کرد.

متن کامل این پیام به شرح ذیل است:

 

بسمه تعالی

وَلاَ تَقُولُواْ لِمَنْ یُقْتَلُ فِی سَبیلِ اللّهِ أَمْوَاتٌ بَلْ أَحْیَاء وَلَکِن لاَّ تَشْعُرُونَ

 

جهاد یک قانون عمومی در عالم آفرینش است و همه موجودات جهان اعم از نباتات و حیوانات بوسیله جهاد مانع را از سر راه خود برداشته تا بتوانند به کمال مطلوب خود برسند و با عوامل نابودی خود مبارزه کنند.

 

جهاد اسلامی اهدافی را تعقیب می کند و آنچه ما را از دیگران جدا می سازد همین است، جهاد و ایثار و از خود گذشتگی در اسلام برای خاموش کردن فتنه ها، دفاع از خویشتن، محو شرک و بت پرستی و برای حمایت از مظلومان وضع شده است و در قرآن کریم نیز در آیات مختلفی سخن از جهاد و شهادت و وصف مجاهدان و پاداش آنان به میان آمده است.

 

پیکار و مجاهدت و شهادت در راه خدا در قرآن آنچنان عظمتی دارد که حتی نفسهای اسبهای مجاهدان و همچنین جرقه های ناشی از برخورد سمشان به سنگها و گرد و غباری که در فضا پخش می شود شایسته سوگند بوده و گرد و پر ارزش است.

 

در واقع شهادت فنا شدن انسان برای نیل به سرچشمه نور و نزدیک شدن به هستی مطلق است و شهادت عشق به وصال محبوب و معشوق در زیباترین شکل است، شهادت مرگی از راه کشته شدن است که شهید آگاهانه و بخاطر هدف مقدس و به تعبیر قرآن (فی سبیل الله) انتخاب می کند.

 

اما چهارم دی ماه روز حماسه و ایثار مردم غیور و سلحشور آران و بیدگل نامگذاری شده است و این نامگذاری بهانه‌ای است برای یاد دوباره بزرگمردانی از این خطه که در ٨ سال دفاع مقدس با ایثار و بذل جان حماسه آفریده و خوش درخشیدند.

 

به راستی که سلام خدا بر شهیدان، سلام خدا بر مجاهدان راه حق، سلام خدا بر آن بزرگ مردانی که آن حماسه و شور را آفریدند و درود و رضوان الهی بر خانواده‌های مومن و صبور آنها و مردم همیشه در صحنه آران و بیدگل.

 

کد خبر 510929

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha