هزینه آباد کردن بیابانها کمتر از هزینه کردن کنترل جمعیت است

خبرگزاری شبستان:مدیر کل شبکه کشوری فرزند بیشتر گفت:هزینه آباد کردن بیابانهای کشور بسیار کمتر از هزینه های کنترل جمعیت است.

حجت الاسلام امیر حسین اخاء مدیر کل شبکه کشوری فرزند بیشتر به خبرنگار خبرگزاری شبستان در مشهد گفت:کنترل جمعیت یعنی پخش متعادل جمعیت در همه جای کشور و تقریبا به طور یکسان است نه اینکه یک مکان دارای چند میلیون نفر جمعیت باشد و مکانی دیگر چند صد نفر جمعیت داشته باشد که برای تحقق این مسئله مهم باید مدیریت جمعیتی انجام بدهیم.

 

حجت الاسلام اخاء افزود:یکی از علت های کاهش فرزند آوری متاسفانه نهادینه شدن شعار فرزند کمتر به مدت ۲۰ سال در کشور بود که توسط موسسه بالفر آمریکا برای براندازی نسل شیعه به خصوص ایرانی طراحی و توسط شاه مخلوع در ایران راه اندازی شده بود ولی خوشبختانه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران این مسئله برچیده شد.

 

وی با بیان اینکه از مجموع حدود ۲۴ میلیون نفر جوان در سن ازدواج حدود ۱۳ میلیون نفر یعنی بیش از ۵۰درصد ازدواج نکرده اند تصریح کرد:ازدواج و فرزند آوری برترین عامل آرامش بخش در زندگیهای مشترک است و طبق آخرین مدارک و آمار میزان شیوع فوبیا،افکار پارانوئید،خصومت،افسردگی،حساسیت بین فردی،وسواس و روان پریشی در زوجهای بدون فرزند بیش از زوجهای دارای فرزند است.

 

مدیر کل شبکه کشوری فرزند بیشتر خاطرنشان کرد:رشد جمعیت فرصت بی نظیری است که رشد اقتصادی را بالا ببرد و باعث پرورش دانشمندان و نخبگان و رتبه های برتر آزمون های علمی بشود.

 

وی ادامه داد:زمانی که جمعیت ایران ۲۷ میلیون نفر بود نیاز مبرمی به واردات مواد غذایی حتی گندم وجود داشت اما امروز با جمعیت بیش از ۷۵ میلیون نفر ما جزء کشورهای صادر کننده برخی از محصولات و مواد غذایی هستیم و این یعنی رشد جمعیت مساوی است با افزایش توان تولید و صادارات که نتیجه آن رشد اقتصادی و بهبود وضعیت رفاهی کشور است.

 

حجت الاسلام اخاء گفت:در میان کشورهای اسلامی عربستان بیشترین نرخ رشد جمعیت را دارد و همچنین با توجه به اینکه ۳ کشور انگلیس،آلمان و فرانسه روی هم مساحتشان برابر با مساحت ایران است ولی جمعیت آنها ۴ برابر جمعیت کشورمان است.

 

وی بیان کرد:با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری که نباید در مسئله فرزند آوری غفلت کرد سایت فرزند بشتر با هدف آگاهی دادن در امر فرزند آوری ایجاد شده که این سایت در دامنه ir و com در موتور جستجوگر گوگل به عنوان سایت اول برگزیده شده است.

 

وی تهیه پوستر،بروشور و ارسال پیامک را بخش کوچکی از فعالیت های شبکه کشوری فرزند بیشتر عنوان کرد و افزود:در سایت فرزند بیشتر بیش از ۱۲۰۰ عنوان کتاب تربیتی،اطلاعات جمعیتی کشور،گفتگوهای متعدد با شبکه های مخالف،توجیه سازی مخالفین و عملیاتهای توضیحی وجود دارد.

 

حجت الاسلام اخاء گفت:اگر نتوانیم فواید مثبت و اثرگذار فرزندآوری را در جامعه نهادینه کنیم جمعیت کشور عزیزمان در ۸۰ سال آینده به ۳۱ میلیون نفر کاهش پیدا می کند و این یعنی به ازای هر یک ایرانی ۱۰۰ نفر خارجی وجود خواهد داشت.

کد خبر 510901

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha