سه بحران گسست، نفوذ دشمن و تفرقه گریبانگیر جامعه اسلامی 

خبرگزاری شبستان: دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی سه بحران اصلی که امروز با جامعه اسلامی دست و پنجه نرم می کند را نفوذ دشمن، گسست و تفرقه تلقی کرد.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، آیت الله محسن اراکی، دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب صبح امروز در مراسم افتتاحیه بیست و نهمین کنفرانس وحدت اسلامی در سالن اجلاس سران گفت: بحران هایی که امروز دست به گریبان جهان اسلام شده سه بحران مهم و اساسی است.

وی اولین بحران را نفوذ دشمن در مراکز تصمیم گیری اکثر کشورهای اسلامی اعلام کرد و افزود: متاسفانه نگاه مستقلی که منجر به ضعف این نفوذها شود در دولت های اسلامی در برابر دشمن وجود ندارد و همه این نفوذها برای ضعیف کردن برخورد ملل اسلامی با ظلم رژیم صهیونیستی نسبت به مسلمانان فلسطین است.

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب در ادامه بحران دیگری که جوامع اسلامی با آن دست به گریبان هستند را تفرقه اعلام کرد و گفت: این بحران متاسفانه به وسیله عناصر جاهل داخلی و دشمنان خارجی در جوامع اسلامی تقویت شده و همچنان در حال تداوم است که امروز هویت جهان اسلام را هدف قرار داده و باید با اتفاق نظر سران سیاسی و علمی کشورهای اسلامی این بحران ریشه کن شود.

وی ابراز امیدواری کرد: بیست و نهمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی با ارایه برنامه های مناسب و پیگیری اجرایی شدن این برنامه ها برای حل این بحران گام مهمی بردارد. آیت الله اراکی در ادامه معضل گسست ملت های اسلامی را یکی دیگر از بحران هایی عنوان کرد که جامعه اسلامی با آن دست و پنجه نرم می کند.

وی افزود: امروز برخی از کشورهای اسلامی در حال تشتت هستند و این راهی برای تضعیف جامعه اسلامی است در حالی که قرآن کریم ادیان را به سمت وحدت ارشاد کرده است. وی در ادامه گفت: امیدواریم در این اجتماع بزرگ اسلامی همه دست اندرکاران کشورهای اسلامی به وحدت دعوت شوند و دست به دست هم دهند تا علمای دین را برای یکدلی ملت های اسلامی همراهی کنند.

کد خبر 510869

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha