«گام نخستین» کتابی به قلم حسن رمضانی

خبرگزاری شبستان:«گام نخستین» کتابی به قلم«حسن رمضانی» کتابی با محورهای نماز، راز و نیاز، ذکر، روزه و پرهیزکاری است که نشر بوستان کتاب آن را منتشر کرده است.

به گزارش خبرنگار شبستان، گام نخستین در خودسازی، تقوا و عبادت است. هر فردی تا خود را نسازد و وجود خویش را با خداوند متعال پیوند نزند، قادر به ساختن اجتماع نیست. این پیوند با نماز، راز و نیاز، ذکر، روزه و پرهیزکاری به دست می‌آید. در واقع، زیربنای پذیرش هر مسئولیتی، همین توجه به درون و خودسازی است. اثر حاضر، در چندین فراز، مقوله‌های فوق را به طور جداگانه مورد بحث و بررسی قرار داده است.

حسن رمضانی (۱۳۳۶ روستای قدمگاه، نیشابور، استان خراسان رضوی)، استاد علوم عقلی و عرفانی حوزه علمیه قم و از شاگردان برجسته حسن حسن‌زاده آملی است. عزالدین زنجانی از اساتید فلسفه وی در مشهد بوده است. سپس در قم دروس عالی را نزد فاضل لنکرانی، میرزا هاشم آملی، مکارم شیرازی و جناتی شاهرودی فراگرفت. بهاء الدینی و حیدر آقا معجزه نیز از اساتید وی بوده اما مهمترین استاد وی در هیئت، اخلاق، فلسفه و عرفان، حسن زاده آملی بوده است.

وی اکنون در هیئت تحریریه فلسفه و کلام مرکز فرهنگ و معارف قرآن قسمت دائرةالمعارف قرآن کریم عضویت دارد.

وی از استادان کتب عرفانی مانند «تمهید القواعد»، «فصوص الحکم»، «مصباح الانس»، «منازل السائرین»، و کتب فلسفی مانند «اسفار»، «شفاء» و «اشارات» و علوم ریاضی در حوزه علمیه قم می‌باشد.

حسن رمضانی از مدافعان فلسفه و عرفان اسلامی مرسوم در برابر منتقدان آن از جمله مکتب تفکیک (محمدرضا حکیمی) ابراز نظر کرده است.

 از دیگر آثار این نویسنده می توان به کتب زیر اشاره کرد:

  «تصحیح تعلیق و شرح تمهید القواعد ابن ترکه»، «ریاضت در عرف عرفان»،«مروری بر آثار استاد علامه حسن زاده آملی»، «عرفان علامه طباطبایی» (این کتاب، در عین حال که عرفان اسلامی را توضیح می دهد، بسیاری از اشکالات و شبهات علیه عرفان را پاسخ می گوید)

 انتشارات بوستان کتاب  اثر حاضر را منتشر کرده است.

کد خبر 510855

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha