مشکلات خانوادگی و اجتماعی ریشه در عدم شناخت کافی از  اخلاق اسلامی دارد

خبرگزاری شبستان:رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کهنوج با اشاره به اینکه فلسفه بعثت پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله، اخلاق بود، بیان داشت: بسیاری از مشکلات در خانواده ها و عدم رعایت موازین اسلامی در اجتماع ناشی از عدم شناخت و عمل به اخلاق اسلامی است.

حجت الاسلام حسین نظری صبح امروز ( 6 دی) ضمن تبریک ولادت رسول اکرم صلی الله علیه و آله و میلاد امام صادق علیه السلام به خبرنگار شبستان گفت: اخلاق اسلامی نقش محوری در تمام ابعاد زندگی دارد؛ چنانچه فلسفه بعثت پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله، اخلاق است.

 

وی افزود: دین مبین اسلام در تک تک لحظات زندگی خانوادگی و اجتماعی برنامه  دارد؛ لذا اگر برادران و خواهران به دستورات اسلام عمل کنند، بسیاری از مشکلات حل می شوند.

 

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کهنوج بیان داشت: در دین اسلام سفارش اکید شده است که والدین هنگام ورود به منزل با سلام و روی خوش وارد شوند و با مشارکت با همسر و فرزندان خود فضای گرمی برای خانواده فراهم کنند.

 

به گفته وی یکی از مشکلات اساسی در خانواده های امروزی عدم قناعت به داشته ای خود است و متاسفانه چشم و هم چشمی ها نیز در این زمینه زیاد شده است.

 

حجت الاسلام حسین نظری ابراز داشت: گذشت کردن از اشتباهات یکدیگر، عاملی بسیار مهم است که موجب تسهیل و حل شدن بسیاری از مشکلات در خانواده ها می شود.

 

وی با اشاره به اینکه والدین باید الگویی عملی برای فرزندان خود باشند، افزود: هنگامی که والدین خود به مسائل کم توجهی می کنند، نباید از فرزندان انتظار رفتار مناسب و منطقی داشته باشند.

 

وی اظهار داشت: یکی از مسائلی که در اجتماع تبعات زیادی نیز به همراه خود دارد، تقلید از مفاهیم منفی است؛ به عنوان مثال برنامه های ارزشمندی که در جامعه وجود دارد و درحال اجرا است، توجه کافی و لازم را نداریم اما برخی مشکلات که در جامعه پدیدار می شود، بعضا مشاهده می شود، بازتاب زیادی پیدا می کند.

 

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کهنوج بیان داشت: کم تحمّلی و عجول بودن در اجتماع، زیاد به چشم می خورد که با کمی صبر و گذشت خیلی از مشکلات حل می شود؛ امروز مکان های شلوغ مانند بانک ها، عابر بانک ها، نانوایی ها و بیمارستان ها دیده می شود که افراد حاظر نیستند با 2 دقیقه صبر کار خود را را انجام دهند؛ در صورتی که با صبوری و آرامش همه کارها نیز انجام می شود.

کد خبر 510841

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha