سفره «هفت سین فاطمی» در بقاع متبرکه خراسان شمالی گسترده می شود

خبرگزاری شبستان: معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی از برپایی هفت سین فاطمی همزمان با تحویل سال نو در بقاع متبرکه استان خبر داد.

حجت الاسلام علی اکبر صفری، معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی در گفت و گو با خبرنگار شبستان با اشاره به تقارن ایام نوروز امسال با ایام شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها گفت: امسال توسط هیات امنا و خادمین امامزادگان، سفره هفت سین فاطمی برگرفته از القاب حضرت زهرا شامل سلیمه، سیده النساء، سرالله، سرالعظمه، سعیده، ساجده و سماویه گسترده خواهد شد که معانی و توضیحات کامل این القاب در این قالب به مردم و زائران ارائه می شود.

 

وی با اشاره به اینکه برای ترویج فرهنگ فاطمی در بقاع متبرکه شاخص استان غرفه های عفاف و حجاب نیز برپا می شود، افزود: طرح عفاف و حجاب در تمام امامزادگان مجری طرح نشاط معنوی استان اجرا خواهد شد.

 

حجت الاسلام صفری بیان کرد: همچنین به منظور تقویت باورهای دینی و مذهبی و بهره وری از فضای دینی امامزادگان واجب التعظیم و حضور پرشور مردم در لحظه تحویل سال امسال با همکاری صداو سیمای مرکز خراسان شمالی پخش زنده آیین لحظه تحویل سال از ساعت 22:30 در امامزاده سیدعباس علیه السلام از شبکه استانی خراسان شمالی صورت می گیرد.

 

وی ضمن یادآوری برگزاری طرح آرامش بهاری از 28 اسفند تا 15 فروردین ماه در امامزادگان شاخص استان، اظهار داشت: همزمان با اجرای این طرح، آیین تحویل سال نیز در این امامزادگان برای زائران و مسافران برگزار می شود.

 


معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی، به برپایی خیمه های معرفت همزمان با اجرای این طرح نیز اشاره کرد و برپایی غرفه کودک و نوجوان، عفاف و حجاب و مشاوره وقف را از جمله برنامه های تدارک دیده شده در این خیمه ها دانست.

 

 

خبرنگار: سمیرا نیستانی

 

 

کد خبر 447515

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha