اشرف غنی اعلام کرد : افغانستان با توطئه های مختلف مواجه است 

خبرگزاری شبستان  : رئیس جمهور افغانستان گروگان گیری ۳۰ شیعه  هزاره در این کشور را توطئه ای در جهت جنگ روانی در این کشور خواند . 

به گزارش شبستان از اسلام آباد / اشرف غنی که در مراسم فارغ التحصیلی افسران ارتش افغانستان صحبت می کرد با اشاره به مشخص نبودن وضعیت ربایندگان شیعه که  سه هفته پیش از سوی یک گروه تروریستی در استان زابل ربوده شده بودند گفت :  این اقدام نمی تواند دولت وحدت ملی در افغانستان را برای مبارزه با اقدامات تروریستها مایوس کند .

هر چند نظامیان ارتش افغانستان چندین بار برای شناسایی محل اختفای شیعیان ربوده ، به اقدامات نظامی دست زده اند اما تا کنون این عملیاتها نتیجه ای دربر نداشته است .

مقامات محلی در استان زابل در افغانستان می گویند یک گروه که خود را از اعضای داعش می خواهند با ربودن شیعیان آنها را در مکانی نامعلوم مخفی کرده اند .

از سوی دیگر همچنین گفته می شود شاخه بین المللی گروه تروریستی و فرقه گرای  لشکر جهنگوی در پاکستان در ربودن شیعیان هزاره افغان دست دارند .

دولت افغانستان برای همین منظور یک هیئت را به پاکستان فرستاد و گفته می شود رایزنی ها بین مقامات نظامی و امنیتی افغان و پاکستان درباره شناسایی عاملان ربوده شده  شیعه در زابل ادامه دارد .

اشرف غنی همچنین در سخنرانی در حضور نظامیان افغان به جنگ نیابتی برخی کشورها در افغانستان اشاره کرد و هشدار داد ، کشورهای دیگر نباید از خاک افغانستان برای اهداف خود و رقابتها و کشمکهایشان  استفاده کنند .

این سخن اشرف غنی به آنچه جنگ نیابتی بین هند و پاکستان ، دو دشمن سنتی در منطقه جنوب آسیا ، در خاک افغانستان است اشاره دارد .

پاکستان بارها نسبت به فعالیتهای وسیع هند در افغانستان هشدار داده و اعلام کرده است که این کشور در مقابل تهدیدات هند از طریق خاک افغانستان مقابله به مثل خواهد کرد .

پایان پیام/

کد خبر 447494

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha