احساس مسئولیت مسئولان باید برای مسافران نوروزی ملموس باشد

خبرگزاری شبستان: نماینده ولی فقیه در گلستان با تاکید بر اینکه برای رفاه مسافران نوروزی باید تلاش شود، گفت: احساس مسئولیت مسئولان استانی برای مسافران نوروزی باید قابل درک و ملموس باشد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از گرگان و به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در گلستان، آیت الله سیدکاظم نورمفیدی، نماینده ولی فقیه در گلستان در دیدار اعضای ستاد خدمات سفر استان اظهار داشت: ملموس بودن خدمت به مسافران، برای آنها جاذبه ایجاد می کند.

 

وی با بیان روایتی از نبی مکرم اسلام (صلی الله علیه و آله و سلم) افزود: طبق فرمایش آن حضرت میهمان، روزی را با خود می آورد و با رفتن، گناهان اهل خانه را هم می برد.

 

نماینده مردم استان گلستان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: طبق آمار مسئولان، سال گذشته 9 میلیون مسافران وارد استان شدند، مسافران، مهمانان همه مردم استان هستند و در مدت زمان حضور خود در این استان، باید گرامی داشته شوند.

 

آیت الله نورمفیدی تاکید کرد: خدمت رسانی به مسافران نوروزی باید به گونه ای باشد که با ورود به استان گلستان احساس کنند وارد یک خانواده شده اند و این خانواده، میزبان خوبی برای آنهاست.

 

به گفته وی، آب و جارو کردن برای میهمان، در ادبیات ایرانی و فارسی آمده که نشات گرفته از آموزه های دینی ماست.

 

امام جمعه گرگان، حس زیبادوستی را در انسان، امری فطری دانست و اظهارداشت: شهرهای استان گلستان در تعطیلات نوروز باید زیبا باشند تا حس ماندگاری را در آنها تحریک کند.

 

آیت الله نورمفیدی در ادامه سخنان خود بر ارزیابی عملکرد اعضای ستاد خدمات سفر استان تاکید کرد و گفت: رسیدگی به شکایات و انتقادات مسافران باید جزو اولویت های مسئولان باشد؛ زیرا با این کار، در آنها ایجاد جاذبه شده و ضریب ماندگاری در استان را افزایش می دهد.

 

وی در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به مصادف بودن تعطیلات نوروز با ایام فاطمیه، تاکید کرد: نباید به بهانه شهادت حضرت فاطمه (سلام الله علیها)، عید مردم تبدیل به عزا شود.

 

نماینده ولی فقیه در استان گلستان افزود: بی توجهی به این موضوع مهم، باعث رنجش خاطر مردم شده و ما را از هدف اصلی مان که همان حفظ شان و جایگاه اهل بیت (علیهم السلام) است، دور می کند.

 

آیت الله نورمفیدی با بیان اینکه در تعطیلات نوروز، مردم جز صله رحم و شیرینی خوردن، کار دیگری نمی کنند، اظهارداشت: اینها منافاتی با گرامی داشتن ایام فاطمیه ندارد.

 

وی در پايان توصيه كرد ضمن انجام مراسم عيد نوروز مردم را بايد به پاسداشت ايام فاطميه توجه دهيم و شآان حضرت فاطمه زهرا (س) را حفظ کنیم.

 

پایان پیام/

 

کد خبر 447491

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha