سند آمایش سرزمین استان بوشهر تدوین می‌شود

خبرگزاری شبستان: استاندار بوشهر گفت: سند آمایش سرزمین استان بوشهر تدوین می‌شود که در این راستا از نظرات نخبگان و صاحب‌نظران استفاده خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بوشهر و به نقل از روابط عمومی استانداری بوشهر، مصطفی سالاری، استاندار بوشهر، امروز(۲۸ اسفند)، در نشست شورای برنامه ریزی استان گفت: این طرح به صورت ویژه در استان بوشهر اجرا می‌شود و به گونه‌ای اجرا خواهد شد که نیازهای جامعه را به خوبی پاسخ دهد.

 

وی افزود: ما در این سند و هر برنامه توسعه‌ای، تلاش می‌کنیم تا وضعیت مطلوبی که می‌خواهیم به آنجا برسیم را ترسیم کرده و در این سند پیش‌بینی می‌شود که چه کارهایی باید انجام شود و چه اتفاقاتی نباید بیفتد.

 

استاندار بوشهر همچنین از بررسی تاثیرات طرح‌های مختلف بر مردم و جامعه در قالب این سند خبر داد و اضافه کرد: به عنوان مثال وقتی صنعت وارد می‌شود، بر جمعیت، ترافیک، آب، برق، گاز، تلفن، مسائل فرهنگ و مذهبی و موارد دیگر اثرگذار است که این مسائل در این سند مورد بررسی قرار می‌گیرد.

 

وی از پیش‌بینی نیازها در بخش‌های مختلف در قالب این طرح خبر داد و بیان داشت: باید به همه حوزه‌ها نگاه کنیم و به هم کمک کنیم و ببینیم که آرمان و هدف چیست و می‌خواهیم به کجا برسیم و اثرات بر همدیگر را ببینیم.

 

 سالاری با تاکید بر اینکه این طرح در عین پیچیدگی با همکاری دسته‌جمعی به خوبی انجام می‌شود، خاطرنشان ساخت: این سند قصد دارد همه چیز را در بر بگیرد و کمیته‌های تخصصی زیرمجموعه شورای برنامه‌ریزی باید در این سند قرار بگیرد.

 

استاندار بوشهر همچنین خواستار استفاده از ایده‌های صاحب‌نظران دانشگاهی شد و اضافه کرد: استفاده از سازمان‌های مردم نهاد، کانون‌های توسعه شهرستان‌ها، اعضای شوراهای شهر و روستاها و شبکه‌های مجازی می‌تواند در تدوین این سند تاثیرگذار باشد.

 

پایان پیام/

کد خبر 447489

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha