نرم افزار گردشگري استان ويژه تلفن هاي همراه راهنماي مسافران نوروزي است

خبرگزاری شبستان:مدير كل ميراث‌فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري استان سمنان گفت: در آستانه فرارسيدن نوروز ۹۴ و براي نخستين بار در استان سمنان، نرم افزار گردشگري استان ويژه تلفن‌هاي همراه، راهنماي مسافران نوروزي است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از سمنان،حسين خواجه‌بيدختي اظهار داشت:  اين برنامه ويژه گوشي‌هاي تلفن‌ همراه با سيستم عامل اندرويد و جاوا است.

وي گفت: اين نرم افزار در قالب چهار مجموعه شامل نرم افزار "منطقه شاهرود، بسطام و ميامي"، نرم افزار "منطقه دامغان"، نرم افزار منطقه "سمنان، سرخه و مهديشهر" و نرم افزار منطقه "گرمسار و آرادان" است.

وي هدف از راه اندازي اين برنامه را معرفي هر چه بيشتر استان سمنان به خصوص به مسافران و گردشگران با استفاده از قابليت‌ها و امكانات روز، ارائه خدمات به مسافران و ... عنوان كرد و گفت: معرفي جاذبه‌هاي گردشگري همراه با تعيين موقعيت بر روي نقشه و توضيح كامل هر جاذبه، ارائه نقشه گردشگري هر شهرستان، اطلاعات هتل‌ها و مراكز اقامتي، جايگاه‌هاي سوخت، ‌سرويس هاي بهداشتي و ...  از جمله امكانات اين برنامه است.

بيدختي افزود: ارائه اطلاعات آژانس‌هاي مسافرتي، سوغات و صنايع دستي، كارگاه‌هاي صنايع دستي، رستوران‌هاي بين راهي، بيمارستان‌ها و داروخانه‌ها، پايانه‌هاي مسافرتي، ايستگاه‌هاي راه آهن و ... از ديگر قابليت‌هاي اين نرم افزار است.

مدير كل ميراث‌فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري استان سمنان از خريد پنج دستگاه "بلوفاي سنتر" براي توزيع اين نرم افزار خبر داد و گفت: اين دستگاه‌ها در نقاط پربازديد استان نصب و برنامه نرم افزاري گردشگري استان را از طريق بلوتوث و يا شبكه واي فاي به مسافران نوروزي ارائه مي‌كنند.

وي گفت: نرم افزار گردشگري استان سمنان هم اكنون از طريق پايگاه اينترنتي اداره كل به آدرس www.mirassemnan.ir  نيز قابل دريافت است.

وي افزود: به زودي اين برنامه از طريق برنامه بازار نيز قابل دريافت خواهد بود.

هم استاني‌ها و مسافران نوروزي مي توانند هر گونه نظر و پيشنهاد خود در رابطه با اين برنامه را به سامانه پيامكي اداره كل به شماره 30006418 اطلاع دهند.

پایان پیام/

کد خبر 447471

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha