فرهنگ برادری باید بین شیعه و سنی تقویت شود

 خبرگزاری شبستان: نماینده ولی فقیه در امور اهل سنت استان های گلستان و گیلان گفت: در مقابل کسانی که به دنبال تقویت فرهنگ تفرقه و اختلاف بین شیعه و سنی هستند، مسلمانان باید فرهنگ اخوت و برادری را بین خود مستحکم کنند.  

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، آیت الله سید کاظم نورمفیدی، نماینده ولی فقیه در امور اهل سنت استان های گلستان و گیلان، امروز (۲۸ اسفند) در دیدار رئیس و کارکنان مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور در آستانه حلول سال 1394 افزود: شیعه و سنی در برخی موارد نسبت به هم انتقاد دارند، اما باید یکدیگر را هم بپذیرند.

 

وی خاطرنشان کرد: حجاج شیعه و سنی روز هشتم ذی الحجه با یکدیگر به سمت عرفه حرکت می کنند و بعد از اینکه ظهر تا غروب در آنجا بودند، با یکدیگر به سمت منا و مشعر می روند. 

 

نماینده مردم استان گلستان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: همه حجاج شیعه و سنی روز عید قربان، اعمال رمی جمره را به جا می آورند و بعد هم همه در یک صف واحد به سمت کعبه، نماز می خوانند.

 

آیت الله نورمفیدی افزود: شیعه و سنی به یک خدا، پیامبر و کتاب آسمانی اعتقاد دارند و به سوی یک قبله هم نماز می خوانند، آنهایی که به دنبال جنگ و عوا بین آنها هستند این چیزها را درک نمی کنند.

 

به گفته وی، هیچ عق و معرفت اسلامی خواهان اختلاف بین شیعه و سنی نیست، انها که به آتش اختلافات دامن می زنند تا جاهل هستند و یا منافع خود را در این اختلافات به دست می آورند.  

 

نماینده ولی فقیه در استان گلستان در بخش دیگری از سخنان خود، اهداف تاسیس مرکز بزرگ اسلامی را ارائه خدمات به حوزه های علمیه اهل سنت و تقویت روابط منطقی و اسلامی بین شیعه و سنی بیان کرد.

 

پایان پیام/ 

کد خبر 447469

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha