زنده باد روسیه

خبرگزاری شبستان:پس از ‌۱۰ روز سکوت خبری در خصوص رئیس جمهور روسیه بلاخره وی در میان دوربین ها ظاهر شد . پوتین در سالگرد الحاق کریمه به خاک فدراسیون روسیه گفت : وظیفه ماست که حقوق روس تبارها دفاع کنیم.

به گزارش خبرگزاری شبستان ولادیمیر پوتین در جمع ملی گریان روس و البته حامیان گنادی زویکانوف رهبر حزب کمونیست روسیه فدرال حاضر شد و الحاق کریمه به خاک فدراسیون را به روس ها تبریک گفت. این در حالی است که پوتین در این تجمع فریاد زد :‌زنده باد روسیه ! 

وی در سخنانش تاکید کرد الحاق کریمه به خاک روسیه یک اقدام ملی گرایانه است و با انگیزه های جغرافیایی و گسترش اراضی روسیه صورت نگرفته . پوتین همچنین گفت :‌ هدف مسکو حمایت از حقوق اتباع روسیه و هموطنان روس تبار کریمه بوده است که می تواند هشداری برای دیگر جمهوری های کوچک شوروی باشد که جمعیت روس تبار قابل توجهی در خاک آنها زندگی می کنند.

کشورهای کوچکی چون استونی، لتونی و لیتوانی در معر چنین خطرهای قرار دارند و نباید از نظر دور داشت که با افزایش مشکلات اتحادیه اروپایی و نبود نظر واحدی در خصوص آینده این اتحادیه این جمهوری ها می توانند در معرض تغییرات سیاسی قرار گریند که توازن برقرار شده بعد از جنگ سرد را به چالش می کشد.

در همین حال پوتین پس از یک غیبت ده روزه جلوی دوربین های شبکه های خبری ظاهر شد و به گمانه زنی ها در خصوص آنکه فضای ها وی را ربوده اند پایان داد. البته به نظر می رسد رئیس جمهور روسیه فرزند دومی از معشوقه ژیمناستش دارد که این روزها درگیر تولد او بوده است.

 

پایان پیام/

کد خبر 447452

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha