۷۰ واحد نمازخانه بین راهی در کردستان تجهیز و آماده سازی شدند

خبرگزاری شبستان: مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری کردستان از آماده سازی و تجهیز ۷۰ واحد نمازخانه بین راهی برای رفاه حال مسافران نوروزی در ایام تعطیلات خبرداد.

رسول اشتودان،مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری کردستان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در سنندج گفت: 70 واحد نمازخانه و هم چنین سرویس های بهداشتی مربوط به مجتمع ها و غذاخوری های بین راهی در استان  برای ورود مسافران نوروزی تجهیز و آماده سازی شدند.

وی از راه اندازی 12 پایگاه اطلاع رسانی در سایت های گردشگری و موزه های تاریخی استان خبرداد و عنوان کرد: این تعداد پایگاه اطلاع رسانی با همکاری بخش خصوصی راه اندازی شده است.

وی اظهارداشت: 55 سفره هفت سین در میدان شهرها، موزه ها و اماکن تاریخی و گردشگری سطح کردستان با الهام از فرهنگ و آداب و رسوم استان برپا شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری کردستان اظهارداشت: بعد از ایام فاطمیه هم موسیقی سنتی کردی در محل سفره خانه خانه کرد، نمایشگاه های صنایع دستی و اماکن تفریحی و اقامتی و مجتمع فرهنگی هنری فجر سنندج اجرا می شود.

اشتودان داشت: در حال حاضر 26 هتل با ظرفیت روزانه 3 هزار نفر،26 مهمانپذیر با ظرفیت یک هزار نفر برای اسکان مسافران نوروزی آماده شده است.

وی عنوان کرد: 22 کمپ موقت اسکان با ظرفیت 61 هزار نفر و 200 مدرسه توسط اداره کل آموزش و پرورش استان با ظرفیت روزانه بیش از 16 هزار نفر در استان آماده پذیرش و اسکان مهمانان و گردشگران نوروزی در سطح استان هستند.

پایان پیام/

کد خبر 447448

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha